Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
2) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
3) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
4) |
“Ulemâya Dâir”
* İsm-i fâ‘il, İsm-i mef‘ûl
|
(Koçi Bey Risâlesi’nden) |
5) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”
* Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
6) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”–
*Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
7) |
“İstanbul’da Çarşı ve Pazarların Düzeni Hakkında”
*Sıfat-ı müşebbehe, İsm-i tafdîl, Arapça ve Farsça edatlar.
|
(Anonim, Kitâb-ı Mesâlih) |
8) |
“Evliyâ Çelebi’ye Göre Amasya”-
*Arapça ay ve gün adları, Sayılar
|
|
9) |
“Pîrî Reis’e Göre Bozcaada” |
(Pîrî Reis, Kitâb-ı Bahriye) |
10) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
11) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
12) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
13) |
Oruç Bey yazmalarına göre Ankara Savaşı (1402). |
|
14) |
Âşık Paşazade, Neşrî, |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To prepare students to become communication professionals by focusing on strategic thinking, professional writing, ethical practices, and the innovative use of both traditional and new media |
3 |
2) |
To be able to explain and define problems related to the relationship between facts and phenomena in areas such as Advertising, Persuasive Communication, and Brand Management |
3 |
3) |
To critically discuss and interpret theories, concepts, methods, tools, and ideas in the field of advertising |
3 |
4) |
To be able to follow and interpret innovations in the field of advertising |
1 |
5) |
To demonstrate a scientific perspective in line with the topics they are curious about in the field. |
5 |
6) |
To address and solve the needs and problems of the field through the developed scientific perspective |
3 |
7) |
To recognize and understand all the dynamics within the field of advertising |
2 |
8) |
To analyze and develop solutions to problems encountered in the practical field of advertising |
2 |