| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin tanıtılması, giriş |
|
| 2) |
Latin alfabesinden önce Türklerin kullandıkları alfabeler ve bunlardan Arap alfabesi kökenli Osmanlı Türkçesi’ni öğrenmenin önemi. |
|
| 3) |
Osmanlı Türkçesi yazı sisteminin temel harflerinin kavratılması. |
|
| 4) |
Harf grupları. Harflerin birleşme özellikleri. Birleşen ve birleşmeyen harfler. |
|
| 5) |
Sesli harfler, harekeler ve işaretler. Uzun okutan harfler. |
|
| 6) |
Yalnızız |
(Peyami Safa, Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri, İstanbul 1975, s. 46-48’den) |
| 7) |
Miskinler Tekkesi |
(Reşat Nuri Güntekin, Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri, İstanbul 1975, s. 42-44’den) |
| 8) |
Belirlilik takısı, Şemsi ve Kameri harfler. Gramer: İsm-i fail, İsm-i Mef’ul |
|
| 9) |
Üsküdar ve Boğaziçi Mesireleri
|
(Ali Rıza, 13. Hicrî Asırda İstanbul Hayatı) |
| 10) |
Üsküdar ve Boğaziçi Mesireleri
|
(Ali Rıza, 13. Hicrî Asırda İstanbul Hayatı) |
| 11) |
Hıdrellez Günü Haydarpaşa Çayırı
|
(19. yüzyıl, Tarik’ten) |
| 12) |
Hıdrellez Günü Çürüklük
|
(19. yüzyıl, Tarik’ten). Arapça ay adları. |
| 13) |
İstanbul’un fethi
|
(Âşık Paşazade Tarihi’nden, İstanbul 1332) |
| 14) |
Milli Mücadele Başlarken
|
(Atatürk, Nutuk, İstanbul 1927) |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|