İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonomiye Giriş-II, makroekonominin temellerine bir giriş niteliğindedir. Patlamalar ve durgunluklarla birlikte toplam ekonominin, ekonominin toplam mal ve hizmet üretiminin, ekonomik büyüme ve işsizliğin, para arzı ve faiz oranlarının, mali ve parasal politikaların ve döviz piyasalarının incelenmesine vurgu yapılacaktır. Dersin odak noktası, önce uzun vadeli ekonomik büyümeye, ardından kısa vadeli iş döngüsü dalgalanmalarına bakmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayın 2. Harcamalar ve gelir yaklaşımını kullanarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı hesaplayın 3. Enflasyon oranını hesaplayın 4. İşsizlik oranını hesaplayın 5. Ekonomik büyüme için paranın ve faiz oranlarının rolünü açıklayın 6. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayın 7. Toplam talep ve toplam arz modelini kullanın 8. Parasal ve mali politikanın toplam talep üzerindeki etkisini tanımlayın 9. Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa vadeli dengeyi tanımlayın |
Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış Dersi Dersin Genel Görünümü Neden Ekonomiye Giriş II çalışılmalı | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
2) | Bir ulusun refahını ölçmek - Ulusal Gelir | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
3) | Bir ulusun refahını ölçmek Yaşam Maliyeti | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
4) | Üretim ve Büyüme | Mankiw&Taylor Ch21 (4th ed.) |
5) | İşsizlik | Mankiw&Taylor Ch22 (4th ed.) |
6) | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | Mankiw&Taylor Ch23 (4th ed.) |
7) | Para Sistemi | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
8) | Vize Haftası | |
9) | Proje sunumu | |
10) | Para Büyümesi ve Enflasyon | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
11) | Açık Ekonomi Makroekonomi | Mankiw&Taylor Ch25 (4th ed.) |
12) | Toplam Talep ve Toplam Arz | Mankiw&Taylor Ch28 (4th ed.) |
13) | Parasal ve politikanın toplam talep üzerindeki etkisi | Mankiw&Taylor Ch33 (4th ed.) |
14) | İnceleme Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları | The case studies a applications in Mankiw&Taylor (4th ed.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing, 3rd, 4th or 5th edition (pay attention to chapter numbers in different editions, they are different). |
Diğer Kaynaklar: | The following open-access e-books are recommended as supplementary textbooks: • Principles of Economics, Steven A. GREENLAW & Timothy TAYLOR, OpenStax • The Economy, The CORE Project The following books are strongly recommended to read during the semester: • The Undercover Economist Strikes Back, Tim HARFORD For videos: https://mru.org/principles-economics-macroeconomics-0 The following platform is strongly recommended to follow: • econlowdown.org Econlowdown is a free economic education portal developed by the central bank of the San Francisco, Federal Reserve Bank of St. Louis. It provides online modules, articles, videos and podcasts. To register to econlowdown, go to https://www.econlowdown.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 16 | 48 |
Uygulama | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 5 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 2 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 1 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 2 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 2 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 3 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 3 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 1 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 2 |