GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3053 | Güdülenim ve Duygu Psikolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Psikolojide Motivasyon ve duygu perspektifinden "davranışın nedenleri nelerdir?" sorusu yanıtlanacaktır. Bu dersin amacı insan davranışı konusunda eleştirel perspektifin farklı yollarını göstermektir. Motivasyonun temel konuları ve yaklaşımları tartışılacak, ve motivasyonun psikolojik ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar, içsel ve dışsal motivasyon, bilişler ve duygular gibi önemli yönleri ele alınacaktır. Bu konular incelenirken iki önemli soru, "Davranışa ne neden olur?" ve "Davranış neden farklı yoğunlukta olur?", cevaplanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Motivasyonu tanımlamak 2. "Motivasyon neden önemlidir?" sorusunu yanıtlamak 3. Motivasyonun bileşenlerini ayrıştırmak 4. Motivasyon ile ilgili teorileri adlandırmak, farklı teorileri kıyaslayıp karşılaştırmak 5. Duyguyu tanımlamak 6. Duygu ile ilgili teorileri birbirlerinden ayrıştırmak |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular;motivasyonun tanımı,tarihsel ve karşılaştırmalı yaklaşımdan motivasyon, içsel ve dışsal motivasyon,psikolojik ihtiyaçlar ve sosyal ihtiyaçlar,hedef belirleme ve hedef için çaba gösterme,bireysel kontrol inancı,duyguların doğası beş temel soru ve duyguların yönleri şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Motivasyon nedir | |
3) | Tarihte ve günümüzde motivasyon | |
4) | İç ve dış motivasyon | |
5) | Psikolojik ihtiyaçlar | |
6) | Sosyal ihtiyaçlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hedef belirlemek ve hedef için çabalamak | |
9) | Kişisel kontrol inançları | |
10) | Birey ve bireyin gösterdiği çaba | |
11) | Duygunun yapısı | |
12) | Duygunun farklı yönleri | |
13) | Duygu düzenleme | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion (5th ed.). Hoboken, NJ: Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Gorman, P. (2004). Motivation and Emotion. New York: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |