BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3055 | Modern Amerika ve Siyaset | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere ABD’nin öncelikle dış politikası hakkındaki temel kavramları, kuramsal tartışmaları ve sorunları tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu dersin temel amaçlarından biri Amerikan politikasının ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirmek, kararlarının nasıl alındıklarını ve uygulandıklarını göstermek ve ne türden siyasi kurumların ABD politikasını ve önceliklerini belirlemede daha büyük rol oynadığını gösterebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler: 1)Birinci Dünya Savaşından günümüze dek Amerikan toplumunun sosyal politik olaylarını tartışabilmek 2)Amerika Birleşik Devletleri'nin dünyanın diğer devletileri ile geliştirdiği ilişkilerinin detaylarını inceleyebilmek. 3)Orta Doğu-Amerika ilişkilerinin dinamiklerini çözümleyebilmek. 4)Türkiye ve ABD arasındaki siyasi, kültürel ve ekonomik münasebetlerin çeşitli siyasi dönemlerde gösterdiği değişken yapıyı ve bunun nedenlerini araştırmak. 5)Günümüz siyasetinde Amerika'nın rolünü analiz etmek yetilerini kazanacaklardır. |
1950 Sonrası Amerika, Sosyo-Politik iç ve dış ilişkiler, Türk-Amerikan İlişkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction: America is on the stage ( The politics of a new century 1910-1920) | |
2) | The Rise of Black Militance and the Harlem Renaissance: The Age of Jazz and Mass Culture | Okuma |
3) | Getting Ready for the Second World War | Okuma |
4) | The Fascist Challenge and the Pasific Conflict , 1940-1950 | Okuma |
5) | Post-war America: The Truman Doctrine and the Marshall Plan, the history of NATO, 1945-1955 | Okuma |
6) | Eisenhower Years (1953-1960): The Soviet (Communist Challenge) The Age of Space | Okuma |
7) | The Civil Rights Movement: The Age of Television, Beat Generation, 60s/ Black Power | Okuma |
8) | 1960s Turkish-American Partnership: The Alliances | Okuma |
9) | The Rise of the New Right: Ronald Reagan ( Issue of Iran and Middle East) | Okuma |
10) | Turkish- American Relations 1980s: Turning Point, Turgut Ozal/ The Collapse of the Communist Regimes | Okuma |
11) | The Era of: Bush and Clinton | Okuma |
12) | George W. Bush and September 11, 2001 | Okuma |
13) | America Fights Back : War in Afghanistan, Second Iraq War and Turkey's role | Okuma |
14) | Obama's Policy: Iran, Taliban and the Nucleer Issue (Where Turkey Stands? | Okuma |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | My own lecture notes Stephen Ambrose and Douglas Brinkley, Rise to Globalism, eighth edition (New York: Penguin, 1997). |
Diğer Kaynaklar: | G. John Ikenberry, ed., American Foreign Policy: Theoretical Essays, Fifth edition (New York: Pearson Longman, 2005) Roger R. Trask, The United States Response to Turkish Nationalism and Reform 1914-1939, The University of Minnesota Press, Minneapolis, 1971 Richard C. Company Turkey and the United States : The Arms Embargo Period, New York : Praeger, 1986 McGhee, George. The US-Turkish-Nato Middle East Connection:How the Truman Doctrine Contained the Soviets in the Middle East . New York : St Martin ’s, 1990 Akdes Nimet Kurat Turk-Amerikan Munasebetlerine Kisa Bir Bakis, , Dogus, Ankara, 1959 Oral Sander Turk-Amerikan Iliskileri 1947-1964, Ankara Uni. Siyasal Bilgiler Fak. Yay. 1979 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |