YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZAFER KAHRAMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, sözleşme tasarımı ilkeleri ve uygulamaları üzerine derinlemesine bir inceleme sunar. Öğrenciler, teorik bilgiler ve pratik alıştırmaların bir kombinasyonu ile açık, net ve uygulanabilir sözleşmeler oluşturmayı öğrenirler. Ders, hukuki gerekliliklerin anlaşılması, olası sorunların ele alınması ve sözleşme diline hakim olunması konularına özellikle odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Sözleşme hukukunun temel ilkelerini anlar. 2. Açık ve uygulanabilir sözleşmeler tasarlama becerisi geliştirir. 3. Yaygın sözleşme sorunlarını tanımlama ve çözme konusunda bilgi edinir. 4. Standart sözleşme maddelerini kullanma konusunda yetkinlik kazanır. 5. Mevcut sözleşmeleri inceleme ve revize etme yeteneklerini geliştirir. |
1. Genel Bakış/Ticari Anlaşmayı Sözleşme Kavramlarına Dönüştürmek 2. Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (1): Beyan ve Tekeffüller, Taahhütler ve Haklar 3. Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (2): Şartlar, Takdir Yetkisi ve Beyanlar 4. Sözleşmenin Bölümlerini Tasarlama (Genel Bakış) 5. Giriş Hükümleri ve Tanımlar 6. Eylem Bölümleri ve Kapanışla İlgili Hükümler 7. Sözleşmenin Sona Ermesi, Standart Hükümler ve İmzalar 8. Ara Sınav 9. Fesih ve Yenileme Maddeleri Tasarımı, Uyuşmazlıkların Çözümü 10. Gizlilik Sözleşmeleri Tasarımı 11. Mücbir Sebep ve Aşırı ifa güçlüğü Maddeleri Tasarımı 12. Tazminat, Sorumluluğun Sınırlandırılması ve Risk Dağılımı Maddeleri Tasarımı 13. Sözleşmenin Geçerliliğini Etkileyen Faktörler ve Sözleşme İhlali Durumunda Çözümler 14. Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bakış/Ticari Anlaşmayı Sözleşme Kavramlarına Dönüştürmek | |
2) | Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (1): Beyan ve Tekeffüller, Taahhütler ve Haklar | |
3) | Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (2): Şartlar, Takdir Yetkisi ve Beyanlar | |
4) | Sözleşmenin Bölümlerini Tasarlama (Genel Bakış) | |
5) | Giriş Hükümleri ve Tanımlar | |
6) | Eylem Bölümleri ve Kapanışla İlgili Hükümler | |
7) | Sözleşmenin Sona Ermesi, Standart Hükümler ve İmzalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fesih ve Yenileme Maddeleri Tasarımı, Uyuşmazlıkların Çözümü Maddeleri | |
10) | Gizlilik Sözleşmeleri Tasarımı | |
11) | Mücbir Sebep ve Aşırı ifa güçlüğü Maddeleri Tasarımı | |
12) | Tazminat, Sorumluluğun Sınırlandırılması ve Risk Dağılımı Maddeleri Tasarımı | |
13) | Sözleşmenin Geçerliliğini Etkileyen Faktörler ve Sözleşme İhlali Durumunda Çözümler | |
14) | Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |