REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3634 | Yaratıcı Endüstriler | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı pazarlama iletişimi hedeflerine ulaşmaya yönelik olarak strateji ve yaratıcılığın etkin kullanım yollarını güncel pazar vakaları üzerinden incelemek ve tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler; 1- Pazarlama stratejisi ve yaratıcılık kavramlarını anlayacak. 2- Marka pozisyonlama süreçlerini öğrenecek. 3- Stratejik planlama sürecini tanıyacak. 4- Bir pazarlama probleminin tanımlanmasına ve çözüm bulunmasına yönelik yetkinlik geliştirecek. 5- Güncel tüketici araştırması yaklaşımlarını öğrenecek. 6- Yeni iletişim trendlerini tanıyacak. 7- Stratejik yaratıcılığın temel bileşenlerini tanıyacak. 8- Stratejik brief oluşturma sürecini tanıyacak. 9- Sunum becerileri geliştirecek. 10- Hazırlanan dönem projeleri yoluyla grupla çalışma deneyimi edinecek. |
Bu ders stratejik marka yaratma ve sürdürme stratejilerinin yaratıcılık odağıyla incelenmesini ve uygulanmasını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Strateji ve yaratıcılık üzerine. | |
2) | Stratejik planlamanın akışı: - Kategori, tüketici, marka, iletişim. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
3) | Reklamveren olmak: - Problemin tanımlanması ve uygun çözümün bulunması. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
4) | Tüketiciyi okumak: - Yeni dönem araştırma teknikleri - Analiz, hipotez, içgörü | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
5) | Zeitgeist: - Trend avı. Ödev 1 | |
6) | Marka pozisyonlaması: - Marka haritası egzersizleri. | |
7) | Stratejik yaratıcılık: - Merdivenleme tekniği | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
8) | Adstar: - Final projesinin anlatılması ve gruplara dağıtılması. | |
9) | İlham veren brief. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
10) | Yaratıcı fikre giden yol: - Beyin fırtınası teknikleri. Ödev 2 | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
11) | Yaratıcı işi değerlendirmek. | |
12) | İkna edici sunum: - Konkur simülasyonu. Sunum | |
13) | Konuk konuşmacı. | |
14) | Genel tekrar. | |
15) | Adstar Grup Sunumları 1 | |
16) | Adstar Grup Sunumları 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta konuyla ilgili okuma listesi sağlanacaktır. / Selected readings will be distributed on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |