Language of instruction: |
English |
Type of course: |
Non-Departmental Elective |
Course Level: |
Bachelor’s Degree (First Cycle)
|
Mode of Delivery: |
E-Learning
|
Course Coordinator : |
Assist. Prof. BERENICE KAFUI SCHRAMM |
Recommended Optional Program Components: |
None |
Course Objectives: |
İngilizce konuşulan bu ders, öğrencilere “kadın hakları” olarak adlandırılan normlar dizisini oluşturan kavramlar ve yasal araçlar hakkında eleştirel bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Geleneksel kodifikasyon ve yargısal tanınma yoluyla söz konusu normların varlığı günümüzde yadsınamaz olsa da, bunların temelinde yatan önyargılar ve temsiller ile yarattıkları uygulama zorlukları siyasi, hukuki ve sosyo-ekonomik tartışmalar için tükenmez bir kaynaktır. Bu ders, kadınların insan haklarının ortaya çıkış tarihine değinerek, bu hakların korunması için oluşturulan kurumsal yapıya genel bir bakış sunmadan önce bu tartışmalardan bazılarını ele alacaktır.
Öğrencilerin mevcut kadın hakları 'rejiminin' altında yatan yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya sosyo-yasal dinamikleri daha iyi kavramaları için, dersin ikinci yarısı, günümüzün küreselleşmiş dünyasında kadınların karşılaştığı bazı temel sorunlarla ilgili 6 vaka çalışmasına ayrılacaktır. |
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Course Introduction |
|
2) |
The History of the International Women’s Rights Regime |
|
3) |
CEDAW |
|
4) |
A Bottom-Up Approach: Vienna Declaration, UN Declaration & Beijing Platform
|
|
5) |
Regional Instruments: Belem Do Para, Maputo, Istanbul Conventions |
|
6) |
Focus 1 | Women’s Political Rights |
|
7) |
MIDTERM (Assignment) |
|
8) |
MIDTERM Review |
|
9) |
Focus 2 | Women’s Health Rights |
|
10) |
Focus 3 | Women’s Rights and/in Armed Conflicts |
|
11) |
Focus 4 | Women’s Rights in the context of Migration |
|
12) |
Focus 5 | Women’s Labor Rights |
|
13) |
Focus 6 | Women’s Rights and the Environment |
|
14) |
Indigeneity et al. / Dys-/U-topias / ‘On The Ground’ |
|
15) |
FINAL (Exam) |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To prepare students to become communication professionals by focusing on strategic thinking, professional writing, ethical practices, and the innovative use of both traditional and new media |
2 |
2) |
To be able to explain and define problems related to the relationship between facts and phenomena in areas such as Advertising, Persuasive Communication, and Brand Management |
|
3) |
To critically discuss and interpret theories, concepts, methods, tools, and ideas in the field of advertising |
|
4) |
To be able to follow and interpret innovations in the field of advertising |
|
5) |
To demonstrate a scientific perspective in line with the topics they are curious about in the field. |
|
6) |
To address and solve the needs and problems of the field through the developed scientific perspective |
|
7) |
To recognize and understand all the dynamics within the field of advertising |
|
8) |
To analyze and develop solutions to problems encountered in the practical field of advertising |
|