GEP1006 History of Civilization IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1006 Uygarlık Tarihi II Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, günümüzü anlamak için 350 yılı aşkın insanlık tarihine dönüp bakmak ve Batı ve Doğu medeniyetlerinin nasıl geliştiğini analiz etmektir. Ders temel olarak erken modern zamanlardan günümüze kadar olan dünya tarihinin bir incelemesidir. Bu dersimizde 1500'lü yıllardan başlayarak 1990'lı yıllara kadar olayların, kişilerin, zamanın, mekânın ve teknolojinin toplumların gelişimine etkilerini inceleyeceğiz. Konularımız Rönesans, Aydınlanma ve Milletler Çağı'ndan Osmanlı İmparatorluğu'na, I. ve II. Dünya Savaşlarından modern entelektüel düşüncenin temellerine kadar çeşitlilik gösterecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, 1500'lerden 1990'lara kadar olan dönemde Doğu ve Batı uygarlıklarının tarihsel gelişimini açıklayabilecek, önemli toplumsal ve siyasal dönüşümleri tanımlayabilecek, tarihî olayların günümüz üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

HAFTA 1
Doğu ve Batı, 1400-1600
Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu, Safevi Hanedanı
Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600
HAFTA 2
Keşifler Çağı: Bilimsel Devrim ve Büyük Keşifler
HAFTA 3
Akıl Çağı: Aydınlanma Çağı, 1700'ler-1850'ler
HAFTA 4
Amerikan Devrimi, 1763-1775
HAFTA 5
Fransız Devrimi, 1789
HAFTA 6
İmparatorluklar: Doğu ve Batı
Napolyon İmparatorluğu, 1804-1814
Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800
HAFTA 7
Napolyon'dan Sonra: Siyasi İdeolojiler ve Ulus-Devletler Çağı, 1820-1880
HAFTA 8
Sanayi Devrimi, 1750-1910'lar
HAFTA 9
İmparatorluğun Son Gerilimleri: Osmanlı İmparatorluğu, 19.-20. yüzyıl
HAFTA 10
Modern Çağ: Bilim, Sanat ve Politika, 19.-20. yüzyıl
HAFTA 11
I. Dünya Savaşı / Büyük Savaş, 1914-1918
HAFTA 12
Savaş Arası Yıllar, 1919-1938
HAFTA 13
İkinci Dünya Savaşı, 1939-1945
HAFTA 14
Soğuk Savaş ve Sonrası, 1945-1991

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğu ve Batı, 1400-1600 Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu, Safevi Hanedanı Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600
2) Keşifler Çağı: Bilimsel devrim ve büyük keşifler
3) Akıl Çağı: Aydınlanma 1700-1850
4) Amerikan Devrimi, 1763-1775
5) Fransız Devrimi, 1789
6) İmparatorluklar: Doğu ve Batı Napolyon'un İmparatorluğu, 1804-1814 Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800
7) Napolyon sonrası: Siyasal ideolojiler ve Ulus-Devlet Çağı, 1820-1880
8) Endüstri Devrimi,1750-1910
9) İmparatorlukta son gerilimler: Osmanlı İmparatorluğu, 19. ve 20. yüzyıl
10) Yakın Çağ: Bilim, Sanat ve Siyaset, 19. ve 20. yüzyıl
11) 1. Dünya Savaşı / Büyük Savaş, 1914-1918
12) Savaşlar arası dönem, 1919-1938
13) 2. Dünya Savaşı, 1939-1945
14) Soğuk Savaş ve sonrası, 1945-1991

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bentley, J. H., & Ziegler, H. F. (2010). Traditions & Encounters: A Global Perspective on the Past (5th ed.). McGraw-Hill.
→ Hafta 1: The East and The West, 1400–1600
Henry, J. (2008). The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (3rd ed.). Palgrave Macmillan.
→ Hafta 2: Scientific Revolution and Great Explorations
Outram, D. (2013). The Enlightenment (3rd ed.). Cambridge University Press.
→ Hafta 3: Age of Reason – The Enlightenment
Middlekauff, R. (2005). The Glorious Cause: The American Revolution, 1763–1789. Oxford University Press.
→ Hafta 4: American Revolution
Doyle, W. (2018). The French Revolution: A Very Short Introduction (2nd ed.). Oxford University Press.
→ Hafta 5: French Revolution
Anderson, M. S. (1998). The Ascendancy of Europe: 1815–1914. Routledge.
→ Hafta 6: Empires: East and West (Napoleon & Ottoman Empire)
Breuilly, J. (1994). Nationalism and the State. University of Chicago Press.
→ Hafta 7: Age of Nation-States
Stearns, P. N. (2013). The Industrial Revolution in World History (4th ed.). Westview Press.
→ Hafta 8: Industrial Revolution
Zürcher, E. J. (2004). Turkey: A Modern History (3rd ed.). I.B. Tauris.
→ Hafta 9: Ottoman Empire in 19th–20th Century
Hobsbawm, E. (1995). The Age of Extremes: The Short Twentieth Century, 1914–1991. Abacus.
→ Hafta 10: Modern Era – Science, Arts and Politics
Strachan, H. (2005). The First World War: A New Illustrated History. Simon & Schuster.
→ Hafta 11: World War I
Kitchen, M. (2014). Europe Between the Wars: A Political History (2nd ed.). Routledge.
→ Hafta 12: Interwar Years
Overy, R. (2021). World War II: A Complete History (Updated ed.). Penguin.
→ Hafta 13: Second World War
Gaddis, J. L. (2006). The Cold War: A New History. Penguin Press.
→ Hafta 14: Cold War and Its Aftermath
Diğer Kaynaklar: Bentley, J. H., & Ziegler, H. F. (2010). Traditions & Encounters: A Global Perspective on the Past (5th ed.). McGraw-Hill.
→ Hafta 1: The East and The West, 1400–1600
Henry, J. (2008). The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (3rd ed.). Palgrave Macmillan.
→ Hafta 2: Scientific Revolution and Great Explorations
Outram, D. (2013). The Enlightenment (3rd ed.). Cambridge University Press.
→ Hafta 3: Age of Reason – The Enlightenment
Middlekauff, R. (2005). The Glorious Cause: The American Revolution, 1763–1789. Oxford University Press.
→ Hafta 4: American Revolution
Doyle, W. (2018). The French Revolution: A Very Short Introduction (2nd ed.). Oxford University Press.
→ Hafta 5: French Revolution
Anderson, M. S. (1998). The Ascendancy of Europe: 1815–1914. Routledge.
→ Hafta 6: Empires: East and West (Napoleon & Ottoman Empire)
Breuilly, J. (1994). Nationalism and the State. University of Chicago Press.
→ Hafta 7: Age of Nation-States
Stearns, P. N. (2013). The Industrial Revolution in World History (4th ed.). Westview Press.
→ Hafta 8: Industrial Revolution
Zürcher, E. J. (2004). Turkey: A Modern History (3rd ed.). I.B. Tauris.
→ Hafta 9: Ottoman Empire in 19th–20th Century
Hobsbawm, E. (1995). The Age of Extremes: The Short Twentieth Century, 1914–1991. Abacus.
→ Hafta 10: Modern Era – Science, Arts and Politics
Strachan, H. (2005). The First World War: A New Illustrated History. Simon & Schuster.
→ Hafta 11: World War I
Kitchen, M. (2014). Europe Between the Wars: A Political History (2nd ed.). Routledge.
→ Hafta 12: Interwar Years
Overy, R. (2021). World War II: A Complete History (Updated ed.). Penguin.
→ Hafta 13: Second World War
Gaddis, J. L. (2006). The Cold War: A New History. Penguin Press.
→ Hafta 14: Cold War and Its Aftermath

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 10 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Küçük Sınavlar 2 8 16
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 5
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. 2
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler