GEP1518 Genel Türk Tarihi`ne GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temeli, Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumu ve onun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimidir. Türk toplumunun siyasi sorunu, sosyal, kültürel ve ekonomik durum değerlendirmesi ve öğrenme, bu dersin temel amacının incelenmesini sağlar. Ayrıca, bu ders, kültür tarihimizi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin yılına ve Hun çağının sonuna kadar genişleterek, kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörleri teoriyle ve bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verilerini Tarih disiplini içinde ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Türk Adı ve Orta Asya Coğrafyası'nın Kökeni Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Orta Asya'daki Asya Hunları dönemindeki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'da Asya Hunlarından Sonraki Durum Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi Birinci Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda İnterregnum II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygur Kağanlığı Kuruluş ve Yıkılış
7) Vize
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk Göçebelerinin Göçebelik ve Atlı Pastoral-Göçebe Bozkır Kültürünün Analizi Türk Kültüründe Sosyal Yapı / Türklerde Teşkilat
10) Edebi Kültür ve Sanat Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hristiyanlık, İslam)
11) Türk Coğrafyasında Şehir ve Kasaba Hayatı
12) Türk Törenleri, Toyları, Bayramları, Şenlikleri
13) İnsan ve Hakları, Türk Töresi
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.