GEP0518 Introduction to General Turkish HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temelinde Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumunun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimi yer almaktadır. Türk toplumunun siyasi sorununun sosyal, kültürel ve ekonomik durumunun değerlendirilmesi ve öğrenilmesi bu dersin temel amacının irdelenmesini sağlar. Ayrıca dersi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin ve Hun çağının sonuna kadar Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra teoriyle ele almak ve ele almak. Tarih disiplini içerisinde bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verileriyle birlikte incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders 10. Yüzyıla ait Türkçe öğrenmeyle ilgili güncel kaynakları içermektedir. Kültür ve medeniyet kavramları arasındaki farklar. Medeniyetin doğuşuna dair teoriler. Türk adı, Türk ırkı veya Türklerin vatanı. Arkeologların Orta Asya ve kültür merkezlerinden arkeolojik malzeme aldıkları dönemlere göre

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giriş
1) giriş
2) Türk Adı ve Kökeni Orta Asya Coğrafyası Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Asya Hunları zamanında Orta Asya'daki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'daki Asya Hunlarından Sonra Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi İlk Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda Fetret II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygurlar
7) Ara sınav
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk göçebelerinin pastoral-göçebe bozkır kültürünün göçebelik ve at analizi Türk Kültüründe Toplumsal Yapı / Türkiye'de Taşra Teşkilatı
10) Edebiyat Kültürü ve Sanatı Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam)
11) Türk Bölgesi'nde şehir ve köy yaşamı
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
13) Türk Bölgesi İnsan Hakları (Hukuk)
14) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.