Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
|
1) |
giriş |
|
2) |
Türk Adı ve Kökeni Orta Asya Coğrafyası
Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları |
|
3) |
Asya Hunları
Asya Hunlarındaki Topluluklar
Asya Hunları zamanında Orta Asya'daki diğer Türk boyları |
|
4) |
Orta Asya'daki Asya Hunlarından Sonra
Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi
İlk Gök Türk Hanlığı |
|
5) |
Gök Türk Hanlığı'nda Fetret
II. Gök Türk Hanlığı
Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli |
|
6) |
Uygurlar |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri
Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri |
|
9) |
Türk göçebelerinin pastoral-göçebe bozkır kültürünün göçebelik ve at analizi
Türk Kültüründe Toplumsal Yapı / Türkiye'de Taşra Teşkilatı |
|
10) |
Edebiyat Kültürü ve Sanatı
Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam) |
|
11) |
Türk Bölgesi'nde şehir ve köy yaşamı |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
13) |
Türk Bölgesi İnsan Hakları (Hukuk) |
|
14) |
final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|