GEP0635 Climate Change CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0635 İklim Değişikliği İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Öğrenciler, iklim kriziyle ilgili iletişim sorunlarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele alabilecek; stratejik iletişim yapabilmek ve çeşitli kanallar aracılığıyla etkili iletişim kurmak için gerekli temel bilgileri öğreneceklerdir. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşüm sağlamaya yönelik farkındalık, bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir,
2) İklim değişikliğinin nedenlerini farklı boyutlardan anlayabilir,
3) İklim değişikliğinin etkilerini sosyolojik, kültürel ve psikolojik perspektiflerden tartışabilir,
4) İklim bilimcilerin iklim değişikliği iletişiminde karşılaştıkları zorlukları analiz edebilir,
5) İklim değişikliği iletişiminin teorik temellerini tartışabilir,
6) İklim değişikliği iletişimi üzerine vaka analizleri yapabilir,
7)İklim değişikliği iletişim araçlarını öğrenebilir: görseller, hikâye anlatımı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya
8) İklim değişikliği aktivizmi hakkında bilgi sahibi olabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin iklim değişikliği iletişimi konusunda derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. İklim değişikliğinin sosyolojik, kültürel ve psikolojik boyutları ele alınarak, stratejik iletişim araçları ve yöntemleri (görseller, hikâye anlatımı, medya) tarşılacaktır. Ayrıca, iklim değişikliği iletişiminde karşılaşılan zorluklar, küresel anlaşmalar ve iklim aktivizmi gibi önemli konular tartışılacaktır.

Bu dersin öğretme yöntemleri arasında ders anlatımı, tartışma ve vaka analizleri bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
1) Derse giriş, dersin tanıtılması
2) Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması
3) İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek.
4) Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz? Karbon ayak izini hesaplama. Sınıf içi aktivite
5) İletişim nedir? İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi. Sınıf-içi aktivite
6) İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme.
7) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
8) Ara sınav
9) İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir? Sınıf-içi aktivite
10) İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar.
11) İklim aktivizmi
12) Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi
13) İklim değişikliği ve yaratıcılık
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moser, S. C. & Dilling, L. (2007). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change
Other resources will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 5
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. 2
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler