COP3435 Flormar - Integrated Marketing Comm.Man.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3435 Flormar - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Pazarlama iletişimi sütunlarının unsurlarını; strateji oluşturmaktan raporlamaya kadar inceleyeceğiz.
Bir işletmenin başarılı olması için entegre iletişim planlarının önemini anlamak.
Entegre Pazarlama İletişiminin ne olduğunu ve bir işletme üzerindeki etkisinin ne olduğunu daha iyi anlamak için gerçek yaşam örnekleri üzerinde çalışmak.
Yaratıcılığı teşvik eden vaka çalışmaları, alıştırmalar ve ödevlerle dinamik bir öğrenme yolculuğu tasarlayacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Bu dersin öğrenme çıktıları öğrencilere şunları sağlayacaktır:

1. İş hedefleriyle uyumlu etkili pazarlama iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulacağını öğrenme.
2. Reklam etkisini en üst düzeye çıkarmak için medya satın alımlarını planlama ve yürütme konusunda uzmanlık kazanma.
3. Olumlu ilişkiler kurmak ve marka itibarını artırmak için halkla ilişkilerin nasıl kullanılacağını anlamak.
4. Kitleleri etkilemek ve büyütmek için sosyal platformları ve etkileyici ortaklıkları kullanma becerilerini geliştirmek.
5. Tutarlı ve etkili iletişim planları oluşturmada etkinlik pazarlamasının, kurumsal sosyal sorumluluğun ve görsel tasarımın rolünü keşfetmek.

Dersin İçeriği

Entegre Pazarlama İletişimi (IMC), markaların çeşitli iletişim kanallarını bir araya getirerek tutarlı bir mesaj iletmesini sağlar. Bu ders, pazarlama stratejileri, hedef kitle analizi ve medya planlaması gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili kampanyalar oluşturmak için farklı iletişim araçlarını nasıl entegre edeceklerini öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus Tanıtma
2) Entegre Pazarlama İletişimi
3) Amaç – Strateji Geliştirme
4) Reklamcılık ve Stratejik Medya Satın Alma
5) Halkla İlişkiler
6) Sosyal ve Dijital Medya
7) Influencer Pazarlama
8) Vize Sınavı
9) Etkinlik Pazarlaması
10) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
11) Görsel Tasarım ve İletişim
12) Grup Projeleri - Sunum
13) Grup Projeleri - Sunum
14) Grup Projeleri - Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Al Ries & Jack Trout – Positioning / The Immutable Laws of Marketing
Diğer Kaynaklar: İzzet Bozkurt – İletişim Odaklı Pazarlama – MediaCat
MediaCat Magazine
Marketing Türkiye Magazine
Harward Business Review Magazine
Philip Kotler Marketing 5.0

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek