İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3435 | Flormar - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Pazarlama iletişimi sütunlarının unsurlarını; strateji oluşturmaktan raporlamaya kadar inceleyeceğiz. Bir işletmenin başarılı olması için entegre iletişim planlarının önemini anlamak. Entegre Pazarlama İletişiminin ne olduğunu ve bir işletme üzerindeki etkisinin ne olduğunu daha iyi anlamak için gerçek yaşam örnekleri üzerinde çalışmak. Yaratıcılığı teşvik eden vaka çalışmaları, alıştırmalar ve ödevlerle dinamik bir öğrenme yolculuğu tasarlayacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin öğrenme çıktıları öğrencilere şunları sağlayacaktır: 1. İş hedefleriyle uyumlu etkili pazarlama iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulacağını öğrenme. 2. Reklam etkisini en üst düzeye çıkarmak için medya satın alımlarını planlama ve yürütme konusunda uzmanlık kazanma. 3. Olumlu ilişkiler kurmak ve marka itibarını artırmak için halkla ilişkilerin nasıl kullanılacağını anlamak. 4. Kitleleri etkilemek ve büyütmek için sosyal platformları ve etkileyici ortaklıkları kullanma becerilerini geliştirmek. 5. Tutarlı ve etkili iletişim planları oluşturmada etkinlik pazarlamasının, kurumsal sosyal sorumluluğun ve görsel tasarımın rolünü keşfetmek. |
Entegre Pazarlama İletişimi (IMC), markaların çeşitli iletişim kanallarını bir araya getirerek tutarlı bir mesaj iletmesini sağlar. Bu ders, pazarlama stratejileri, hedef kitle analizi ve medya planlaması gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili kampanyalar oluşturmak için farklı iletişim araçlarını nasıl entegre edeceklerini öğrenirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Syllabus Tanıtma | |
2) | Entegre Pazarlama İletişimi | |
3) | Amaç – Strateji Geliştirme | |
4) | Reklamcılık ve Stratejik Medya Satın Alma | |
5) | Halkla İlişkiler | |
6) | Sosyal ve Dijital Medya | |
7) | Influencer Pazarlama | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Etkinlik Pazarlaması | |
10) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
11) | Görsel Tasarım ve İletişim | |
12) | Grup Projeleri - Sunum | |
13) | Grup Projeleri - Sunum | |
14) | Grup Projeleri - Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Al Ries & Jack Trout – Positioning / The Immutable Laws of Marketing |
Diğer Kaynaklar: | İzzet Bozkurt – İletişim Odaklı Pazarlama – MediaCat MediaCat Magazine Marketing Türkiye Magazine Harward Business Review Magazine Philip Kotler Marketing 5.0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |