İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4023 | Endüstriyel Ekoloji | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Endüstriyel Ekoloji, karmaşık entegre insan/doğal sistemlerin ortaya çıkan davranışlarını anlamayı amaçlayan, sistem temelli, çok disiplinli bir söylemdir. Sürdürülebilirliğin arkasındaki çok yönlü bilim olarak da tanımlanabilir. Endüstriyel faaliyetlerin çevre, enerji ve ekonominin bütünleşik bir yaklaşımla ele alındığı nispeten yeni bir bilim alanıdır. Herhangi bir işte stratejiye dayalı bir pozisyon talep etmek isteyen öğrenciler, endüstriyel ekoloji araçlarıyla (yani karbon ayak izi) desteklenmelidir çünkü bu araçlar kurumsal riskler ve dayanıklılıkla başa çıkmada yardımcı mekanizmalardır. Kapsam, endüstriyel ekoloji kavramının yanı sıra araçlarını ve bir iş ortamında stratejiye dayalı düşünmeye sağlam bir temel sağlayan bu araçların nasıl yürütüleceğini ve analiz edileceğini kapsayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler; 1. Genel olarak dünya ve iklim bilimi hakkında farkındalık sergileyebilecek 2. Doğanın endüstri ile ilişkisi ve endüstriyel süreçlerin insanlar ve dünya üzerindeki etkisi konusunda farkındalık sergileyebilecek 3. LCA, Karbon ve su ayak izlerine ilişkin bilgi birikimini anlayın ve gösterin 4. Endüstriyel ekolojiyle ilgili mevzuat anlayışını gösterebilecektir 5. Endüstriyel ekoloji bağlamında mevcut endüstriyel düşüncenin nasıl aktarılacağını anlamak ve açıklayabilecektir. |
Bu, endüstriyel ekoloji üzerine bir ders olduğundan ve şirketin dayanıklılığı üzerinde doğrudan etkisi olan şirket çevresi etkileşimlerine dayalı olarak tartışılacağından, derste kazanılan bilgi birikimi, işle ilgili çalışma alanları için çok önemli olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Sürdürülebilir Kalkınmanın İkilemi (sürdürülebilirlik göstergeleri) | |
3) | Dönem Projesi 1: Giriş | |
4) | Enerji | |
5) | İklim değişikliği | |
6) | Endüstri ve çevre ilişkilerinin temelleri (dünya ve iklim bilimi, kaynaklar, nüfus dinamikleri, küresel kaygılar, Mevzuatın Rolü ve Uluslararası standartlar ve sertifikasyon Etki değerlendirmesi, çevre muhasebesi, yeşil değer değişikliği yönetimi, Karbon ve Su ayak izleri, Yaşam Döngüsü Analizi, Yaşam Maliyeti) Değerlendirme) | |
7) | Sanayi ve çevre ilişkilerinin temelleri (Etki değerlendirmesi, çevre muhasebesi, yeşil değer değişimi yönetimi, Karbon ve Su ayak izleri, Yaşam Döngüsü Analizi, Yaşam Maliyeti Değerlendirmesi) | |
8) | ara sınav | |
9) | Sanayi ve çevre ilişkilerinin temelleri (Etki değerlendirmesi, çevre muhasebesi, yeşil değer değişimi yönetimi, Karbon ve Su ayak izleri, Yaşam Döngüsü Analizi, Yaşam Maliyeti Değerlendirmesi) | |
10) | Endüstriyel Ekoloji Araçları (Endüstriyel Simbiyoz, Eko-endüstriyel parklar, kümeler) | |
11) | Endüstriyel Ekoloji Araçları (Endüstriyel Simbiyoz, Eko-endüstriyel parklar, kümeler) | |
12) | Dönem projesi | |
13) | Endüstriyel Ekoloji Araçları (Endüstriyel Simbiyoz, Eko-endüstriyel parklar, kümelenmeler vb.) | |
14) | Dönem sonu ve tüm konuların genel tekrarı | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |