İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4455 | Sosyal Etki Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TUBA BOZAYKUT BÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders sosyal etki yönetimini tüm paydaşları içeren kapsamlı bir biçimde öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler aşağıdaki konularda kazanım sahibi olmaktadır: -Sürdürülebilirlik açısında düşünme -Sistemsel Düşünme kazanımı -Liderlik ve Sosyal Girişimcilik Ekosistemi kavramlarını öğrenmek |
Bu derste sosyal girişimcilik kavramı ve sosyal iş modelleri incelenecektir. Teori temelli oturumlar, teorik ve pratik bilgilerin sentezlenmesi için Türkiye sosyal girişimcilik ekosisteminden vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılar tarafından desteklenecektir. Ders kapsamında öğrencilerin vaka tartışmalarına katılmaları ve bir sosyal girişim projesi hazırlamaları beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri için Sosyal Girişimcilik | |
3) | Problem Tespiti ve Analizi | |
4) | Paydaş Haritalaması | |
5) | Sistem Düşüncesi | |
6) | Etkili Girişimler-İş Modeli Örnekleri | |
7) | Etkili Girişimler | |
8) | Etki Yönetimi | |
9) | Liderlik ve Sosyal Girişim Yönetimi | |
10) | Sosyal Girişimcilik Ekosistemi | |
11) | Sosyal Finansman | |
12) | Sosyal Girişimlerin İletişimi ve Pazarlaması | |
13) | Takım Sunumları | |
14) | Takım Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's Slides |
Diğer Kaynaklar: | •Bornstein, D. and Davis, S. 2009. Social Entrepreneurship What Everyone Needs to Know. Oxford Un.Press. •Maximise Your Impact: A Guide for Social Entrepreneurs. (https://www.mikadoconsulting.com/dosyalar/yayinlar/209201811120.dosyaEn.pd) •Maximise Your Impact: Cases of Social Entreprises (https://www.mikadoconsulting.com/dosyalar/yayinlar/2092018111650.dosyaEn.pdf) •Investment Ready Social Enterprises: Handbook (https://www.mikadoconsulting.com/dosyalar/yayinlar/79201815356.dosyaEn.pdf) •Hızlan Fark Yarat: Üniversiteli Sosyal Girişimciler için Yol Haritası •https://www.mikadoconsulting.com/en/yayinlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |