REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1375 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | ADEM ÖZER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Problem Çözme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanarak çeşitli problemleri çözme becerilerini kazandırır. o Öğrenciler, ödevler ve projeler aracılığıyla gerçek hayattaki problemleri çözmek için BİT araçlarını kullanmayı öğrenirler. Eleştirel Düşünme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanırken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. o Öğrenciler, BİT araçlarının kullanımının etik ve sosyal etkilerini değerlendirmeyi öğrenirler. Bilişim Teknolojilerine İlişkin Bilgi: o Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi verir. o Öğrenciler, veri güvenliği ve yedekleme gibi önemli konularda bilgi sahibi olurlar. Kariyer Fırsatları: o Bu ders, öğrencileri BİT alanındaki çeşitli kariyerlere hazırlar. o Bu dersin kazandırdığı beceriler, birçok sektörde aranan beceriler arasındadır |
Dersin Amacı: | Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Microsoft Word: • Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek. • Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek. • Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek. • Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek. • Formlar ve anketler hazırlayabilecek. • Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek. Microsoft Excel: • Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek. • Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek. • Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek. • Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek. • Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek. Microsoft PowerPoint: • Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek. • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek. • Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek. • Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek. • Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek. |
1. Hafta Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları 2. Hafta MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme 3. Hafta MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma 4. Hafta MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma 5. Hafta MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme 6. Hafta MS Excel Coursera Dersi Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma 7. Hafta MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama 10.Hafta MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme 11.Hafta MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme 12. Hafta Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama 13. Hafta Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması 14. Hafta Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme | |
3) | Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma | |
4) | Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma | |
5) | Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme | |
6) | Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma | |
7) | Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme | |
8) | Ara Sınav (Online) | |
9) | Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama | |
10) | Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme | |
11) | Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme | |
12) | Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama | |
13) | Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |