COP3432 A Consumer Electronics Retailer: MediaMarktBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3432 MediaMarkt:Teknoloji Perakendesi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin deneyimli ve nitelikli profesyonellerle iletişim kurmasını sağlamak ve onlara daha geniş bir bakış açısı kazandırmanın yanı sıra akademide tüketici elektroniği perakendeciliği konusunda farkındalık artırmayı hedeflemektedir. Bunu yaparken, öğrenciler aşağıdaki öğrenme çıktılarından faydalanacaklardır:

Gelişen bir iş alanında teori ve pratik bilgi
Elektronik perakende sektöründen profesyonellerle bilgi ve deneyim paylaşımı
Perakende yönetimi konusunda bilgi (stratejik yaklaşım, e-ticaretin rolü, dijital pazarlama, fiyatlandırma vb.)
İK Standartları
Kategori Yönetimi
Finans ve Muhasebe işlemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sektör Bilgisi: Öğrenciler, tüketici elektroniği perakende sektörünün dinamiklerini ve işleyişini anlayacaklar.
Yönetim Becerileri: Mağaza yönetimi, operasyonel süreçler ve stok kontrolü konularında bilgi ve beceri kazanacaklar.
Ürün ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Ürün yönetimi ve tedarik zinciri süreçlerini etkili bir şekilde yönlendirebilecekler.
Müşteri İlişkileri: Müşteri hizmetleri ve müşteri memnuniyeti sağlama konularında etkin stratejiler geliştirebilecekler.
Pazarlama Yetkinlikleri: Pazarlama stratejileri, dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi konularında yetkinlik kazanacaklar.
Teknoloji ve Dijital Dönüşüm: Dijital dönüşümün perakende sektörüne etkilerini ve yeni teknolojilerin kullanımını öğrenip uygulayabilecekler.
Analitik ve Eleştirel Düşünme: Güncel trendleri ve sektördeki yenilikleri analiz edebilecek, stratejik öngörülerde bulunabilecekler.
Uygulamalı Bilgi: Vaka çalışmaları ve grup projeleri ile teorik bilgilerini pratiğe dönüştürebilecekler.

Dersin İçeriği

Tüketici Elektroniği Perakende Sektörüne Giriş

Sektörün tarihçesi ve evrimi
Temel kavramlar ve tanımlar
Küresel ve yerel pazar dinamikleri
Perakende Yönetimi

Mağaza tasarımı ve yerleşim stratejileri
Mağaza operasyonları ve yönetimi
Stok yönetimi ve envanter kontrolü
Ürün Yönetimi ve Tedarik Zinciri

Ürün planlaması ve yaşam döngüsü yönetimi
Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik
Tedarikçi ilişkileri ve müzakereler
Müşteri İlişkileri ve Hizmet Kalitesi

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve veri analitiği
Müşteri hizmetleri ve şikayet yönetimi
Müşteri memnuniyeti ve sadakati artırma stratejileri
Pazarlama Stratejileri ve Reklam Kampanyaları

Hedef pazar belirleme ve segmentasyon
Ürün konumlandırma ve marka yönetimi
Dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri
Dijital Dönüşüm ve Teknoloji

E-ticaret ve çok kanallı perakendecilik (omnichannel)
Dijital araçlar ve perakende teknolojileri
Yapay zeka ve veri analitiği kullanımı
Güncel Trendler ve Gelecek Öngörüleri

Sektördeki yenilikler ve teknolojik gelişmeler
Sürdürülebilirlik ve çevresel etkiler
Gelecekteki pazar öngörüleri ve stratejik planlama
Vaka Çalışmaları ve Uygulamalar

Başarılı ve başarısız perakende örnekleri
Gerçek dünya vaka çalışmaları ve analizler
Grup projeleri ve sunumlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Tüketici Elektroniği Perakendeciliğine Giriş
3) Perakendedeki Stratejik Yaklaşım
4) Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları
4) Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları
5) Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi
5) Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi
6) Fiyatlandırma Stratejisi
7) Elektronik Perakendeciliğinde E-Ticaret
8) Vize Haftası
9) Perakende Yönetimi ve Saha Gezisi
10) Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
10) Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
11) Elektronik Perakendeciliğinde Pazarlama İletişimi
12) Müşteri Deneyimi Yolculuğu
13) Elektronik Perakendeciliğinde Finansal Yönetim
14) Geri Bildirim ve Son Hazırlık Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 7 35
Sunum / Seminer 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek