İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3432 | MediaMarkt:Teknoloji Perakendesi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin deneyimli ve nitelikli profesyonellerle iletişim kurmasını sağlamak ve onlara daha geniş bir bakış açısı kazandırmanın yanı sıra akademide tüketici elektroniği perakendeciliği konusunda farkındalık artırmayı hedeflemektedir. Bunu yaparken, öğrenciler aşağıdaki öğrenme çıktılarından faydalanacaklardır: Gelişen bir iş alanında teori ve pratik bilgi Elektronik perakende sektöründen profesyonellerle bilgi ve deneyim paylaşımı Perakende yönetimi konusunda bilgi (stratejik yaklaşım, e-ticaretin rolü, dijital pazarlama, fiyatlandırma vb.) İK Standartları Kategori Yönetimi Finans ve Muhasebe işlemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sektör Bilgisi: Öğrenciler, tüketici elektroniği perakende sektörünün dinamiklerini ve işleyişini anlayacaklar. Yönetim Becerileri: Mağaza yönetimi, operasyonel süreçler ve stok kontrolü konularında bilgi ve beceri kazanacaklar. Ürün ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Ürün yönetimi ve tedarik zinciri süreçlerini etkili bir şekilde yönlendirebilecekler. Müşteri İlişkileri: Müşteri hizmetleri ve müşteri memnuniyeti sağlama konularında etkin stratejiler geliştirebilecekler. Pazarlama Yetkinlikleri: Pazarlama stratejileri, dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi konularında yetkinlik kazanacaklar. Teknoloji ve Dijital Dönüşüm: Dijital dönüşümün perakende sektörüne etkilerini ve yeni teknolojilerin kullanımını öğrenip uygulayabilecekler. Analitik ve Eleştirel Düşünme: Güncel trendleri ve sektördeki yenilikleri analiz edebilecek, stratejik öngörülerde bulunabilecekler. Uygulamalı Bilgi: Vaka çalışmaları ve grup projeleri ile teorik bilgilerini pratiğe dönüştürebilecekler. |
Tüketici Elektroniği Perakende Sektörüne Giriş Sektörün tarihçesi ve evrimi Temel kavramlar ve tanımlar Küresel ve yerel pazar dinamikleri Perakende Yönetimi Mağaza tasarımı ve yerleşim stratejileri Mağaza operasyonları ve yönetimi Stok yönetimi ve envanter kontrolü Ürün Yönetimi ve Tedarik Zinciri Ürün planlaması ve yaşam döngüsü yönetimi Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik Tedarikçi ilişkileri ve müzakereler Müşteri İlişkileri ve Hizmet Kalitesi Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve veri analitiği Müşteri hizmetleri ve şikayet yönetimi Müşteri memnuniyeti ve sadakati artırma stratejileri Pazarlama Stratejileri ve Reklam Kampanyaları Hedef pazar belirleme ve segmentasyon Ürün konumlandırma ve marka yönetimi Dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri Dijital Dönüşüm ve Teknoloji E-ticaret ve çok kanallı perakendecilik (omnichannel) Dijital araçlar ve perakende teknolojileri Yapay zeka ve veri analitiği kullanımı Güncel Trendler ve Gelecek Öngörüleri Sektördeki yenilikler ve teknolojik gelişmeler Sürdürülebilirlik ve çevresel etkiler Gelecekteki pazar öngörüleri ve stratejik planlama Vaka Çalışmaları ve Uygulamalar Başarılı ve başarısız perakende örnekleri Gerçek dünya vaka çalışmaları ve analizler Grup projeleri ve sunumlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Tüketici Elektroniği Perakendeciliğine Giriş | |
3) | Perakendedeki Stratejik Yaklaşım | |
4) | Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları | |
4) | Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları | |
5) | Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi | |
5) | Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi | |
6) | Fiyatlandırma Stratejisi | |
7) | Elektronik Perakendeciliğinde E-Ticaret | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Perakende Yönetimi ve Saha Gezisi | |
10) | Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) | |
10) | Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) | |
11) | Elektronik Perakendeciliğinde Pazarlama İletişimi | |
12) | Müşteri Deneyimi Yolculuğu | |
13) | Elektronik Perakendeciliğinde Finansal Yönetim | |
14) | Geri Bildirim ve Son Hazırlık Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 7 | 35 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |