COP3432 A Consumer Electronics Retailer: MediaMarktBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3432 MediaMarkt:Teknoloji Perakendesi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYLA ESEN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin deneyimli ve nitelikli profesyonellerle iletişim kurmasını sağlamayı ve onlara daha geniş bir bakış açısı kazandırmanın yanı sıra akademide tüketici elektroniği perakendeciliği konusunda farkındalık artırmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Gelişmekte olan iş dünyasına ilişkin teori ve pratik bilgiye sahiptir.
Elektronik perakende sektöründeki profesyonellerden bilgi ve deneyim paylaşımı kazanır.
Perakende yönetimi konusunda bilgi sahibi olur (stratejik yaklaşım, e-ticaretin rolü, dijital pazarlama, fiyatlandırma vb.)
İK standartlarını bilir.
Kategori yönetimini bilir.
Finans ve muhasebe operasyonlarını bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere tüketici elektroniği perakendeciliği alanında teorik ve pratik bilgileri sunarak, sektördeki profesyonellerle etkileşim kurma fırsatı sağlar. Öğrenciler, perakende yönetimi, dijital pazarlama, e-ticaretin rolü ve kategori yönetimi gibi konularda kapsamlı bir anlayış geliştirirler.
Bu dersin öğretim yöntemleri vaka çalışması, anlatım ve işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
1)
2) Tüketici Elektroniği Perakendeciliğine Giriş
3) Perakendedeki Stratejik Yaklaşım
4) Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları
5) Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi
5) Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi
6) Fiyatlandırma Stratejisi
7) Elektronik Perakendeciliğinde E-Ticaret
8) Vize Haftası
9) Perakende Yönetimi ve Saha Gezisi
10) Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
11) Elektronik Perakendeciliğinde Pazarlama İletişimi
12) Müşteri Deneyimi Yolculuğu
13) Elektronik Perakendeciliğinde Finansal Yönetim
14) Geri Bildirim ve Son Hazırlık Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 11 110
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek