İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3432 | MediaMarkt:Teknoloji Perakendesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin deneyimli ve nitelikli profesyonellerle iletişim kurmasını sağlamayı ve onlara daha geniş bir bakış açısı kazandırmanın yanı sıra akademide tüketici elektroniği perakendeciliği konusunda farkındalık artırmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gelişmekte olan iş dünyasına ilişkin teori ve pratik bilgiye sahiptir. Elektronik perakende sektöründeki profesyonellerden bilgi ve deneyim paylaşımı kazanır. Perakende yönetimi konusunda bilgi sahibi olur (stratejik yaklaşım, e-ticaretin rolü, dijital pazarlama, fiyatlandırma vb.) İK standartlarını bilir. Kategori yönetimini bilir. Finans ve muhasebe operasyonlarını bilir. |
Bu ders, öğrencilere tüketici elektroniği perakendeciliği alanında teorik ve pratik bilgileri sunarak, sektördeki profesyonellerle etkileşim kurma fırsatı sağlar. Öğrenciler, perakende yönetimi, dijital pazarlama, e-ticaretin rolü ve kategori yönetimi gibi konularda kapsamlı bir anlayış geliştirirler. Bu dersin öğretim yöntemleri vaka çalışması, anlatım ve işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | ||
2) | Tüketici Elektroniği Perakendeciliğine Giriş | |
3) | Perakendedeki Stratejik Yaklaşım | |
4) | Elektronik Perakendeciliğinde İnsan Kaynakları | |
5) | Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi | |
5) | Elektronik Perakendeciliğinde Kategori Yönetimi | |
6) | Fiyatlandırma Stratejisi | |
7) | Elektronik Perakendeciliğinde E-Ticaret | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Perakende Yönetimi ve Saha Gezisi | |
10) | Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) | |
11) | Elektronik Perakendeciliğinde Pazarlama İletişimi | |
12) | Müşteri Deneyimi Yolculuğu | |
13) | Elektronik Perakendeciliğinde Finansal Yönetim | |
14) | Geri Bildirim ve Son Hazırlık Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 11 | 110 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |