İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3572 | Spor Pazarlaması | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayanarak spor endüstrisi ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar. Spor ve spor ürünlerinin farklılıklarının ve benzersizliğinin tartışılacağı ve buna bağlı olarak spor endüstrisine bağlı olarak pazarlama karması içindeki tanıtım karması, fiyatlandırma ve dağıtım konularının inceleneceği bu dersin sonunda, spor alanında sektöre yetenekli pazarlamacılar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Öğrenciler yarıyıl boyunca aşağıdaki hedeflere ulaşacaklardır: o Dış çevrenin spor işletmesi içinde alınacak kararlar üzerindeki etkisini anlamak. o Stratejik bir spor pazarlama planı oluşturmada temel kavramları anlamak. o Karmaşık spor işletmesi sorunlarını kavramsallaştırırken tutarlı yazılı ve sözlü sunumlar ortaya koyabilme yeteneği. o Sponsorluk kavramını anlamak. o Spor pazarlama kavramlarını gerçek yaşam örneklerine uygulamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler o Spor pazarlaması ve sponsorluk kavramlarını tanımlayabilir, o Gerçek yaşam ve sınıf kavramlarını uzlaştırabilir, o Spor pazarlaması sorunlarını analiz edebilir ve tavsiyelerde bulunabilir, o Profesyonel sunumlar yapabilir. |
Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayalı olarak spor endüstrisinde ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Spor endüstrisi ve spor pazarlamasında temel kavramlar | |
3) | Stratejik Spor Pazarlama Planı | |
4) | Spor pazarlamasında araştırma | |
5) | Spor tüketicilerini anlamak | |
6) | Spor Ürünü | |
7) | Sporda markalaşma | |
8) | Spor Dağıtımı | |
9) | Spor Fiyatlandırması | |
10) | Sporda Tutundurma | |
11) | Spor Medyası | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Shank, M.D. (2009). Sports Marketing: A Strategic Perspective.4th Edition. Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge. Fullerton, S. (2007). Sports Marketing, 1st Edition, McGraw-Hill/Irwin Beech, J., & Chadwick, S. (2007). Introduction: the marketing of sport. The marketing of sport. Essex: Pearson Education Limited. Smith, A. (2012). Introduction to sport marketing. Routledge. Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge. Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics. Milne, G. R., & McDonald, M. A. (1999). Sport marketing: Managing the exchange process. Jones & Bartlett Learning. Schwarz, E. C., & Hunter, J. D. (2017). Advanced theory and practice in sport marketing. Routledge. McDonald, M. A., & Milne, G. R. (1999). Cases in sport marketing. Jones & Bartlett Learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 8 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Ödevler | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |