BA3572 Sport MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3572 Spor Pazarlaması Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayanarak spor endüstrisi ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar. Spor ve spor ürünlerinin farklılıklarının ve benzersizliğinin tartışılacağı ve buna bağlı olarak spor endüstrisine bağlı olarak pazarlama karması içindeki tanıtım karması, fiyatlandırma ve dağıtım konularının inceleneceği bu dersin sonunda, spor alanında sektöre yetenekli pazarlamacılar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Öğrenciler yarıyıl boyunca aşağıdaki hedeflere ulaşacaklardır:
o Dış çevrenin spor işletmesi içinde alınacak kararlar üzerindeki etkisini anlamak.
o Stratejik bir spor pazarlama planı oluşturmada temel kavramları anlamak.
o Karmaşık spor işletmesi sorunlarını kavramsallaştırırken tutarlı yazılı ve sözlü sunumlar ortaya koyabilme yeteneği.
o Sponsorluk kavramını anlamak.
o Spor pazarlama kavramlarını gerçek yaşam örneklerine uygulamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler
o Spor pazarlaması ve sponsorluk kavramlarını tanımlayabilir,
o Gerçek yaşam ve sınıf kavramlarını uzlaştırabilir,
o Spor pazarlaması sorunlarını analiz edebilir ve tavsiyelerde bulunabilir,
o Profesyonel sunumlar yapabilir.

Dersin İçeriği

Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayalı olarak spor endüstrisinde ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Spor endüstrisi ve spor pazarlamasında temel kavramlar
3) Stratejik Spor Pazarlama Planı
4) Spor pazarlamasında araştırma
5) Spor tüketicilerini anlamak
6) Spor Ürünü
7) Sporda markalaşma
8) Spor Dağıtımı
9) Spor Fiyatlandırması
10) Sporda Tutundurma
11) Spor Medyası
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shank, M.D. (2009). Sports Marketing: A Strategic Perspective.4th Edition. Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge.
Fullerton, S. (2007). Sports Marketing, 1st Edition, McGraw-Hill/Irwin
Beech, J., & Chadwick, S. (2007). Introduction: the marketing of sport. The marketing of sport. Essex: Pearson Education Limited.
Smith, A. (2012). Introduction to sport marketing. Routledge.
Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge.
Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics.
Milne, G. R., & McDonald, M. A. (1999). Sport marketing: Managing the exchange process. Jones & Bartlett Learning.
Schwarz, E. C., & Hunter, J. D. (2017). Advanced theory and practice in sport marketing. Routledge.
McDonald, M. A., & Milne, G. R. (1999). Cases in sport marketing. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 8 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ödevler 8 3 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek