İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3568 | Sürdürülebilir Yönetim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sürdürülebilir Yönetim, şirket ile insan/doğa arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışan, sistem bazlı ve multidisipliner bir yaklaşımdır. Günümüzde iş dünyasının sürdürülebilirlik yaklaşımının dışsal sosyal etki faaliyetlerinden ziyade üretkenlik üzerinde etkisinin olduğu kabul edilmektedir. Sürdürülebilir Yönetim'de sürdürülebilirlik tutarlı bir şekilde ele alınırken, iş dünyası ile ilgili çevresel sürdürülebilirliğe de özel önem verilecek. Bu dersin amacı, öğrencilerin bir şirketin verimliliği ve dayanıklılığı üzerinde doğrudan etkisi olan sürdürülebilirlik kavramını, sürdürülebilirlik açısından fırsatları ve tehditleri tam olarak anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Sürdürülebilirlik kavramını kavrar. 2. Firmaların sürdürülebilirliği için önemli kriterleri bilir. 3. Sürdürülebilirlikle ilgili mevcut beyanları, sertifikaları ve standartları anlar. 4. Su, hammadde, enerji ve atık açısından bir şirketin değer zincirinin kritik noktalarını analiz eder. 5. Bir şirketin sosyal etki ve sorumluluğunun kritik konularını analiz eder. 6. Günümüzde bilinen ilgili kavramları analiz eder. |
Sürdürülebilir Yönetim, şirket ile insan/doğa arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışan, sistem temelli ve çok disiplinli bir yaklaşımdır. Günümüzde iş dünyasının sürdürülebilirlik yaklaşımının dışsal sosyal etki faaliyetlerinden ziyade verimlilik üzerinde etkili olduğu kabul edilmektedir. Derste, sürdürülebilirlik tutarlı bir şekilde tartışılırken, işle ilgili çevresel sürdürülebilirliğe özel bir önem verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, proje Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, hedefler ve küresel çabalar | |
2) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar | |
3) | Term Project : Introduction | |
4) | Sürdürülebilirlik Performansı: Sosyal | |
5) | Sürdürülebilirlik performansı Çevre 1 | |
6) | Sürdürülebilirlik performansı Çevre 2 | |
7) | Sürdürülebilirlik performansı Yönetişim | |
8) | Ara sınav | |
9) | İş ve performans yönetimi için sürdürülebilirliğin itici güçleri | |
10) | Sürdürülebilir Yönetim Araçları | |
11) | Sürdürülebilir Yönetim Araçları | |
12) | Sürdürülebilir yönetim araçları: Karbon ve su ayak izleri, yaşam döngüsü analizi, yaşam maliyeti analizi, : Sera Gazı Yönetimi, çevre muhasebesi, doğal sermaye, yeşil değer zinciri yönetimi, endüstriyel simbiyoz, eko-endüstriyel parklar, kümelenme vb. | |
13) | Dönem Projesi | |
14) | Toparlama ve dönem sonu tartışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | To be given in class. |
Diğer Kaynaklar: | To be given in class. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |