GEP0812 Philosophy of ScienceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0812 Bilim Felsefesi Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı:
Bilimler yaygın olarak dünya hakkındaki en iyi bilgi kaynaklarımızdan biri olarak kabul edilir. Bu kursta şunları yapacağız:
Bilimsel bilginin doğasını ve durumunu araştırır. Kullanılan yöntemlerin birkaç farklı açıklamasını inceleyeceğiz
Carnap, Popper ve Kuhn'un önerdiği açıklamalar da dahil olmak üzere bilim adamları tarafından. Ayrıca bilimin tanımlayıp tanımlamadığını da soracağız.
gerçeklik. Gerçek dünya gerçekten de elektronlar veya genler içeriyor mu, yoksa bilimsel düşüncelerimizin tam anlamıyla bir yorumu mu?
teoriler yersiz mi?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursu tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir:
Bilim felsefesindeki merkezi konuları veya tartışmaları belirleyebilir,
Alınabilecek farklı görüşleri ifade edin ve uygun olduğunda karşılaştırın veya karşılaştırın.
bu konulara saygı duyarak,
Bu alternatif pozisyonlar için temel motivasyonları veya argümanları özetleyin,
Bu pozisyonlara yapılan veya getirilebilecek önemli itirazları sunmak,
Bu argümanların ve itirazların göreceli değerlerini değerlendirin

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim nedir? BEN
2) Bilim nedir? II
3) Modern bilim I
4) Modern bilim II
5) Karl Popper
6) Imre Lakatos
7) Thomas Kuhn I
8) SINAV ÖDEV
9) Thomas Kuhn II
10) Bilim sosyolojisi
11) Feminist bilim teorisi
12) Bir vaka: Evrim teorisi I
13) Bir vaka: Evrim teorisi II
14) GÖZDEN GEÇİRMEK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Resources
Powerpoint presentation files and video recordings which will be uploaded to Itslearning each week. Ppt files will also be
uploaded to MsTeams.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3