COP3430 LCW Globalde Marka OlmakBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3430 LCW Globalde Marka Olmak Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: 53 ülkede ve 1000'den fazla mağazada hazır giyim sektörünün önde gelen şirketleri arasında yer alan Türkiye'den bir markanın vizyon ve stratejisini somut örnekler ve gerçek vakalar aracılığıyla öğrencilere açıklamak. Küreselleşme yönünde pazarlama, ürün stratejisi, tedarik, risk yönetimi ve çalışan katılımı gibi konuları ele alarak 360 derece markalaşma sürecini ele almak, sektörde liderlik kazanmak. Dersin amacı, öğrencilere rekabetçi hazır giyim sektöründe küresel bir markayı başarılı bir şekilde yönetmek ve büyütmek için gereken stratejiler ve uygulamalar hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin amaçları:
• çeşitli pazar dinamiklerini ve kültürel nüansları etkili bir şekilde ele alan küresel marka stratejileri geliştirme ve uygulama becerisi kazanabilme.
• küresel marka konumlandırmasını ve görünürlüğünü geliştirmek için pazarlama, tedarik ve risk yönetimi dahil olmak üzere iş operasyonlarının çeşitli yönlerini nasıl entegre edeceklerini anlayabilme.
• dünya çapında tutarlı ve uyarlanabilir bir kurumsal marka varlığını desteklemek için kültürler arası ekipleri yönetme ve çalışan katılımını teşvik etme becerileri kazanabilme.

Dersin İçeriği

Dersin konusuna göre her hafta farklı bir şirket yöneticisi katılarak global bir marka olan LCW'nin marka yaratım stratejileri somut örnekler ve gerçek vakalar üzerinden anlatılacak. Şirket genel merkezi ve mağazalara yapılan ziyaretler ile sınıf içi derslerde öğrenilen konular desteklenecek. Tüm içerik global marka olma perspektifi doğrultusunda işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Programı İnceleme ve Beklentiler
2) LC Waikiki'nin Küresel Yolculuğu Nasıl Başladı?
3) Küresel Mağazacılık
4) Mağazacılık Planlama Sınavı -1
5) Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri
6) Veri Analitiği
7) Türkiye'nin En Büyük Lojistik Operasyonlarını Yönetmek
8) Vize Sınavı
9) Küresel Pazarlama ve İletişim
10) Müşteri Deneyimi
11) İnsan Kaynakları Stratejileri Sınavı-2
12) E-Ticaret Stratejisi ve Operasyonu
13) Ürün ve Marka Yönetimi
14) Sektöre Liderlik Eden Stratejilerde Eğitimin Rolü ve Önemi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Philip Kotler Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital
Omnichannel Marketing Shady Ramadan"
Diğer Kaynaklar: LC Waikiki Research Results, know-how, Corporate Academic Resources

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek