GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS3204 | Girişimcilik ve İnovasyon | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilmek, küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar 2. Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar 3. Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar 4. Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar 5. Türkiye’de girişimci olma şekillerini tanır 6. Girişimcilikle ilgili temel bilgiler öğrenme 7. Girişimcilik özelliklerinin ortaya çıkarılmasını sağlama 8. Mevcut girişimcilik özelliklerini geliştirme 9. Girişimci olmak isteyenlerin karşılaşabilecekleri engeller hakkında bilgi sahibi olma 10.Girişimci olmak isteyenlerin yaralanabilecekleri teşvikleri bilme 11.Başarılı girişimcilik öykülerinden hareketle etkin bir kariyer planlaması yapma |
Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü gibi konular gösterilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar | |
2) | Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi | |
3) | Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi | |
4) | Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri | |
5) | Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü | |
6) | Başarılı girişimcilik öyküleri | |
7) | Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yeni yönetim yaklaşımları | |
10) | Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri | |
11) | Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri | |
12) | Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları | |
13) | Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri | |
14) | Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Proje | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |