Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence ve Ders Kuralları |
|
2) |
Yönetim ve Yöneticilik
• Yönetim
• Yönetim özellikleri
• Yönetim süreçleri
o Planlama
o Örgütleme
o Yöneltme
o Denetleme
• Yöneticilik kavramı
o Yönetsel Düzeyler
o Alt Düzey Yönetici
o Orta Düzey Yönetici
o Üst Düzey Yönetici
• Yöneticilerin Oynadığı Roller
• Yöneticinin Sahip Olması Gereken Özellikler
o Yöneticinin Entelektüel Özellikleri
o Yöneticinin Karakterine İlişkin Özellikler
o Yöneticinin Sosyal Özellikleri
o Yöneticilik Yetenekleri
Teknik Beceri
İletişim Becerisi
Beşeri İlişkiler Becerisi
Analitik Beceri
Karar Verme Becerisi
Kavramsal Beceri
|
|
3) |
Yönetim Fonksiyonları
• Planlama
• Örgütleme (organize etme)
• Yönelme (yürütme)
• Kontrol (denetleme)
Planlama
Planlamanın Özellikleri
Planlama Aşamaları
• Misyon Açıklamaları ve Vizyon
• Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi
• Amaçlara Ulaştıracak Alternatif Yolların Belirlenmesi
• Alternatifler Arasında Seçim Yapma
• Planlama Türleri
• Süre Açısından Planlar
|
|
4) |
Kullanılma Seçenekleri Açısından Planlar
• Sürekli Planlar
• Politikalar
• Prosedürler
• Kurallar
• Tek Kullanımlık Planlar
• Programlar
• Projeler
• Bütçeler
Örgütleme (organize etme)
Örgütleme Sürecinin Evreleri
• Görülecek İşlerin Belirlenmesi ve Gruplara Ayrılması
• Personelin Belirlenip Atanması
• Yer, Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi
Örgütleme İlkeleri
Etkin Bir Yöneltmenin Kavramları
• Motivasyon
• Liderlik
İletişim Güç
|
|
5) |
Liderlik Ve Liderlik Kavramı
Liderlik ve Yönetici Ayrımı
Liderlerin Özellikleri
Liderlerin Güç Kaynakları
Liderlik Tarzları
• Geleneksel Liderlik Tarzları
• Demokratik-Katılımcı Liderlik Tarzı
• Tam Serbestlik Tanıyan-Liberal Liderlik Tarzı
• Çağdaş Liderlik Tarzları
• Dönüştürücü (Transformasyonel) Liderlik Tarzı
• Etkileşimci (Transaksiyonel) Liderlik Tarzı
• Karizmatik Liderlik Tarzı
Liderlik Teorileri
Özellik Teorisi
Davranışsal Liderlik Teorileri
Fiedler’in Etkin Liderlik Modeli
Yol-Amaç Teorisi
|
|
6) |
Örgütlerde Çatışma
Çatışmanın Nedenleri
Yönetimde Güncel Yaklaşımlar
Yönetim Yaklaşımlarının Değişimi
Öğrenen Organizasyon
Entelektüel Sermaye
Yenilikçillik (İnovasyon)
Çalışanların Yaratıcılıklarını Geliştirme
• Temel Yetenekler
• Dış Kaynaklardan Yararlanma
• Küçülme
• Personeli Güçlendirme
Dengeli Başarı Göstergesi
Kriz Yönetimi
Kurumsal İtibar Yönetimi
• Müşteri Temelli
• Çalışan Temelli
• İşletme Ortakları Temelli
• Yatırımcı Temelli
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Ziyafet ve İkram Hizmetleri Tanım ve Önemi
Ziyafet
Banket Organizasyonunun Önemi
Banket Organizasyonunun Otel İşletmeleri Açısından Dolaylıu Katkıları
Ziyafet Çeşitleri
• Özel Eğlenceler
• İş Yemekleri
• Resmi Protokol Yemekleri
• Diğer Nedenlerle Verilen Yemekler
Ziyafet Organizasyonu
Ziyafet Planlamanın Önemi ve Planlama Süreci
Yiyecek İçecek Departmanı Yöneticisi, Banket Müdürü ve Banket Şefinin Yaptıkları Çalışmalar
Ziyafetin Verilme Nedeni Ne Olursa Olsun
Ziyafet Personeli ve Sorumlulukları
• Banket Müdürü
• Sekreter
• Banket Şef Garsonu
• Dispense Barmen
• Ziyafet İçecek Garsonu
• Daimi Kadroda Banket Servis Personeli
• Ekstra Servis Personeli
• Hamallar
Ziyafet Salonu
Ziyafet Planlarında Yer Alması Gereken Bilgiler
Ziyafet Salonlarının Fonksiyonel Olması İçin Dikkat Edilecek Hususlar
Kullanılan Renklerde Dikkat Edilecekler
Ziyafetin Kabulü ve Ziyafet Sözleşmesi
• Veriler
• Öncelikli Alınması Gereken Bllgiler
Ziyafet Sözleşmesinde Yer Alması Gereken Bilgiler (Ziyafetin Kabulü)
Ziyafet Organizasyonunda Fiyatı Etkileyen Faktörler
Örnek Ziyafet Organizasyon Sözleşme Örneği
Ziyafet Emri (Banqueting Memorandumu)
Ziyafet Menüleri
Ziyafet Menüsü Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Menüye Uygun Şarap Seçimindeki Temel Prensipler
Ziyafet Organizasyonu Ön Çalışmaları
Ziyafet Servis Şefinin Yaptığı Çalışmalar
|
|
9) |
Ödev- Bir organizasyonda karşılaşabilecek problem ve çözümü |
|
10) |
Öğrenci sunumları |
|
11) |
Masa Oturma Düzeni Planlaması
Ziyafet Yerleşim Planı
Ziyafetlerde Kullanılan Masa Şekilleri
Örnek Ziyafet Salonu Planları
Davetli Çift ve Ev Sahiplerinin Uzun Masada Oturma Düzeni
Davetli ve Ev Sahiplerinin Geniş Masada Oturma Düzeni (Ev sahipleri şeref misafirleri ile kısa kenarda)
Ev Sahipleri Uzun Kenarda ve Ortada 10 Çift İle Oturma Düzeni
Aynı Cinsten Kimselerin Katıldığı Yarı Resmi Davette Masada Yerleşim
Resmi Yetkiliye Verilen Ziyafette Oturma Düzeni Toplam 11 Kişi
U şeklindeki Bir Masada Resmi Ziyafet Düzeni
T Masada Oturma Düzeni
Nişan Ziyafetinde Masa Düzeni
Büyük Bir Otel İşletmelerindeki Ziyafet Organizasyon Yapısı
Ziyafet Emri Örneği
40 Kişilik Bir Ziyafette Posta Dağıtım Planı Örneği
|
|
12) |
Toplantı Misafirlerinin Beklentileri Doğrultusunda Planlama
Üç Genel Strateji
Hizmet Planlama Döngüsü
Ortamın Değerlendirilmesi
Organizasyonu İçsel Olarak Değerlendirme
Servis Stratejisi Geliştirme
Aksiyon Planları
Belirsizlik
Çalışanları Planlamaya Dahil Etmek
|
|
13) |
Ağırlama Kültürünü Geliştirmek
Lider’in Önemi
Kültürün Önemi
İnançlar, Değerler ve Normlar
Kültür ve Çevre
Changing the Culture
Kültür Hakkında Bildiklerimiz
|
|
14) |
Proje Ödevi Sunumu – Hintli Düğün Organizasyonu |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |