GEP1366 Sürdürülebilir YaşamBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1366 Sürdürülebilir Yaşam Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilirliğin günlük yaşama ve iş hayatına nasıl entegre edileceği hakkında bilgi
ve beceri kazandırmaktır. Bu ders ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilir tüketim, iş dünyasında
sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında öğrencilerde farkındalık yaratmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci:
1) Günlük yaşamdaki ve iş dünyasındaki sürdürülebilir uygulamaları bilir
2) Sürdürülebilir tüketime engel teşkil eden faktörleri anlar
3) Sürdürülebilirliği destekleyen insan davranışlarını bilir
4) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada tüketicilerin rolünü anlar
5) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını bilir
6) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada işletmelerin rolünü anlar
7) Sürdürülebilir iş yapma biçimleri hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve izlencenin gözden geçirilmesi
2) Küresel Riskler - Fırsatlar
3) Sürdürülebilirlik
4) Sürdürülebilir Kalkınma
5) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
6) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
7) Quiz
8) Ders yok
9) Sürdürülebilir Tüketim
10) Sürdürülebilir Tüketim
11) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
12) Quiz
13) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
14) Döngüsel Ekonomi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: UNDP Türkiye, https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
Atlas of Sustainable Development Goals, https://datatopics.worldbank.org/sdgatlas/
Dünya Ekonomik Forumu, https://www.weforum.org/
Hedefler için İş Dünyası, https://www.business4goals.org/
Jeffrey D. Sachs, “Sürdürülebilir Kalkınma Çağı”, Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
Canan Madran; Mustafa Tanyeri, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm,
Akademisyen Kitabevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 25
Sunum 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3