İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN4992 | Bitirme Projesi II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HABİB CEM YENİDOĞAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, proje planlama ve yönetme, disiplinlerarası bir takımda çalışma, doğru mühendislik tasarım kavramlarına uygun bir ürün oluşturulma, sistem bileşenlerini doğrulanması ve entegrasyonu, rapor yazımı ve sunumu konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Karmaşık bir projenin planlanmasına ve yönetimine önemli ölçüde katkıda bulunur. 2) Disiplinlerarası bir takımda çalışmayı öğrenir. 3) İlgili mühendislik kısıtlamaları göz önüne alarak kavramsal bir tasarım uygular. 4) Uygulanan tasarımı doğrular. 5) Fikir ve sistemlerin entegrasyonunda beceri kazanır. 6) Ürünün çalışır durumdaki gösterimini gerçekleştirir. 7) Rapor yazma ve sunum becerisi kazanır. |
Öğrenciler, "Bitirme Projesi I" dersinde tanımlanan proje önerisi ve proje ekibiyle devam ederek, önerdikleri çözümleri uygulayacaklardır. Dönemin ortasında, yazılı bir gelişme raporu hazırlanacak ve buna ilişkin bir sunum gerçekleştirilecektir. Dönem sonunda ise, çalışan ürüne ait son rapor hazırlanacak ve son sunum gerçekleştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ekibinin organize olması | |
2) | Uygulama | |
3) | Uygulama | |
4) | Uygulamza | |
5) | Uygulama | Execution |
6) | Uygulama | |
7) | Uygulama | |
8) | Yıl içi ilerleme raporu ve yıl içi sunumu | |
9) | Uygulama | |
10) | Uygulama | |
11) | Uygulama | |
12) | Entegrasyon ve test | |
13) | Entegrasyon ve test | |
14) | Son raporun teslimi ve final sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | https://capstone.eng.bau.edu.tr/ |
Diğer Kaynaklar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |