İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0010 | Sağlık İletişimine Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık iletişimi alanındaki güncel bilimsel araştırma ve bulguları örnek olaylar veya uygulamalar eşliğinde öğrencilerle araştırmak, tartışmak ve çalışmaktır. Bu doğrultusunda dersin temel amacı öğrencilerin sağlık iletişimini etkin olarak kullanabilmede temel becerilerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gerek kendi bölümü dâhilinde gerekse genel olarak sağlık iletişimi konulu bilimsel makaleleri taramayı öğrenir, 2. Kendi bölümleri özelinde sağlık iletişimi ile ilgili giriş düzeyindeki bilgi ve teknikleri kavrar, 3. Yukarıdaki teorik bilgileri alanında nasıl uygulayabileceği hakkında fikir sahibi olur, 4. Yukarıdaki teorik bilgileri kullanarak, kendisine verilen veya gözlemlediği bir sağlık iletişimini analiz edebilir, 5. Yukarıdaki teorik bilgileri mesleğiyle bağlantılı olarak etkin ve verimli olarak uygular. |
Derste; modern iletişim süreci/modeli, iletişimin temel kavramları, kapsamı ve kuramları, sağlık ve sağlık iletişimi kavramı, sağlık iletişiminin boyutları, iletişimsel cinsiyet kavramı ve sağlık davranışını açıklayan teoriler alt yapısı ışığında, özellikle kişilerarası sağlık iletişimi konulu güncel bilimler araştırma bulguları incelenecektir. Derste incelenecek çeşitli makale, örnek olaylar ve canlandırmalarla öğrencilerin kişilerarası düzeydeki sağlık iletişimi becerileri konusundaki farkındalık ve uygulama becerileri üzerine yoğunlaşılacaktır. Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatımdan, örnek olay incelemelerinden, bireysel çalışmadan, tartışmadan, proje hazırlamadan, okumadan, simülasyondan ve sunumdan faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon. Tanışmak - Dersle ilgili genel bilgiler-Dersle ilgili temel kurallar. "Sağlık iletişimiyle ilgili en çok neyi merak ediyorsunuz, öğrenmek istiyorsunuz?" sorusuna verdiğiniz yanıtlar. Beklentilerinizin öğrenilmesi. | |
2) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma Sağlık ve Sağlık İletişimi, Sağlık İletişimi Türleri | Lütfen itslearning’i takip ediniz. |
3) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma, Sağlık İletişimi Türleri, Sağlık İletişimi Düzeyleri. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makalelerinize karar verip makalelerinizi itslearning’deki linke yüklemeniz için son hafta. |
4) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma, Aktif Dinleme Teknikleri. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
5) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma, Empati nedir? Empati düzeyleri. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
6) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma, Sağlık İletişiminde Kaynak güvenilirliği (source credibility), Kaynak Hoşlanılırlığı (source liking), Kaynağın Algılanan Güçlülüğü (Perceived power of the source) | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
7) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma, Sağlık iletişiminde mesaj türleri. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde kullanılan İletişim kuramları 2: Suskunluk Sarmalı Kuramı. Önceki örnek olayı incelemeye devam. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
10) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme/hikaye alma teknikleri ve modelleri. Örnek Olay 2’nin birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
11) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 1. Önceki örnek olayı incelemeye devam. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
12) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 2. Örnek Olay 3’ün birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
13) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 3. Önceki örnek olayı incelemeye devam. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
14) | Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 4. Genel tekrar. | Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael P. Pagano’nun (2015) “Communication Case Studies For Health Care Professionals: An Applied Approach” isimli e-kitabının 2.baskısı. Ayrıca derste öğrenciler tarafından araştırılıp sunulacak makaleler, dersin temel akademik kaynaklarındandır. Bu doğrultuda dönem boyunca bilimsel araştırma makaleleri sunulacak ve birlikte çalışılacaktır. Her öğrenci de 1 makale sunacaktır. Öğrencilerin kendilerine düşen makaleleri araştırıp bulmadan önce, kendilerine "ben sağlık iletişimi ile ilgili olarak en çok neyi merak ediyorum, neyi öğrenmek istiyorum?" sorusunu sormaları ve cevaplamaları büyük önem taşımaktadır. Çünkü araştırıp bulacakları ve son 3 yıl içerisinde yayımlanmış makaleleri, bu soruya verdikleri cevapla doğrudan bağlantılı olmalıdır. Hangi öğrencinin hangi tarihte sunumunu gerçekleştireceği kura ile belirlenip itslearning üzerinden ilan edilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Michael P. Pagano. (2015). “Communication Case Studies For Health Care Professionals: An Applied Approach”, 2nd Edition. In addition, the articles that will be researched and presented by the students in the course are the main academic resources of the course. In this direction, scientific research articles will be presented and worked together throughout the semester. Each student will present 1 article. It is of great importance for students to ask and answer the question “what am I most curious about health communication, what do I want to learn?” before researching and finding the articles. Because the articles they will search and find and published in the last 3 years should be directly related to their answer to this question. Which student will make their presentation on which date will randomly be determined and announced on itslearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |