TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4221 | PWC-Uluslararası Ticarette Vergi Sistemi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, uluslararası ticaret ve vergi sisteminin dünya çapında uygulanması hakkında bilgi ve içgörülerini geliştirmek isteyen öğrencilere bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, geçerli anlaşmalar kapsamında vergilendirme ve gümrük prosedürleri ve uluslararası ticarette vergilendirmenin son/daha ileri gelişmeleri hakkında bilgi verir. Bu derse katılan öğrenciler, birden fazla yargı alanında faaliyet gösteren şirketlerin ticari operasyonları ve çeşitli ülkelerin vergi uygulamaları hakkında eğitim alacaktır. Ders, yasal konuları yorumlamak için deneyimli vaka örnekleriyle desteklenecektir. Öğrenciler, gümrük ve vergilendirme sisteminin dünya çapında uluslararası ticarette nasıl uygulandığı hakkında bir içgörüye sahip olacaklardır. Gümrük ilkeleri ve doğrudan/dolaylı vergiler, vergilendirmenin dünya çapında uluslararası ticaret üzerindeki etkisi hakkında yorumlama yeteneğini geliştirmek için gösterilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. Küresel vergilendirme ve gümrük düzenlemeleri hakkında bilgisi olmak 2. Türkiye'deki vergi mevzuatı ve uygulamaları hakkında temel bilgiye sahip olmak 3. İthalat, ihracat, gümrük düzenlemeleri, bölgesel serbest bölgeler ve küresel serbest bölgeler hakkında temel bilgiye sahip olmak. 4. Türkiye'deki yatırım teşvikleri ve kurumlar vergisi konuları hakkında temel bilgiye sahip olmak. 5. Vergi tarifesi ve serbest ticaret bölgesi faaliyetlerinin dijitalleştirilmesi hakkında iyi bilgi sahibi olmak. 6. Çeşitli ülke kaynaklarından bilgi derleyerek yukarıdaki konularda projeler oluşturma konusunda deneyimi olmak. |
Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme şeklindedir. Bu ders, uluslararası ticaretin vergilendirilmesi ve gümrük açısından prensip, prosedür ve uygulamalara bir giriş sağlamak için tasarlanmıştır. Amaçlar, vergi mükellefleri tarafından kullanılan, ithalat ve ihracat faaliyetleri ile uğraşan prensipleri ve uygulamaları içermektedir. Uluslararası ticareti kolaylaştıran vergi ve anlaşmalar / kümülasyon grubu ile ilgili yasalara özel önem verilmektedir. Bu ders, kurumlar vergisi, KDV, dolaylı vergiler ve uluslararası vergilere ilişkin diğer bilgilerin toplanması, özetlenmesi, analizi ve yorumlanması için mevcut teknolojik gelişmeler ile desteklenir. Ayrıca etik ve yasal yönleri ve düşünceleri üzerinde de durur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Planı | |
2) | Vergilendirmeye Giriş • Vergi Türleri Ayrıntılı Olarak (Gelir Vergisi, KDV, Gümrük, ÖTV) | Quiz 1 |
3) | Küresel Vergilendirmeye Giriş Vergilere Giriş •Küresel Vergilendirme Modellerine Giriş | Quiz 2 |
4) | Türkiye'de Vergilendirmenin Genel İlkelerine Giriş • Vergi Türleri Ayrıntılı Olarak (Gelir Vergisi, KDV, Gümrük, ÖTV) | Quiz 3 |
5) | Gümrük Vergilendirme İlkeleri, Serbest Ticaret Anlaşmaları ve İhracat - İthalat Kontrolü • Gümrük Tarifesi ve Kuralları • Türkiye'de Uygulanabilir Gümrük Vergileri • Bölgesel Serbest Ticaret Anlaşmaları Analizi • Yürürlükte olan Dünya çapında Uygulanabilir Serbest Ticaret Anlaşmaları (NAFTA, ASEAN, APEC vb.) Ekonomik, Parasal, Siyasi Birlikler | Quiz 4 |
6) | Türkiye'de Yatırım Teşvik Sistemi ve Kurumlar Vergisi Uygulamaları | Quiz 5 |
7) | Uluslararası Vergi Sorunları • Transfer Fiyatlandırması Kavramı - BEPS • Uluslararası Vergilendirme - VCT | Quiz 6 |
8) | E-Dönüşüm ve Veri Analitiği | Quiz 7 |
9) | Normlar Hiyerarşisi ve Uluslararası (Vergi) Anlaşması | Quiz 8 |
10) | Uluslararası Vergi Alanındaki Son Gelişmeler / Vergilendirmenin Geleceği ve Sunum Becerileri •Dijital Ekonomi ve Vergi •KDV Uyumluluğunun Dijitalleştirilmesi | Quiz 9 |
11) | Grup Projesi Final Sunumları | Quiz 10 |
12) | Grup Projesi Final Sunumları | |
13) | PwC Kariyer Planlaması ve Fırsatları | |
14) | Şirketlerin Profesyonellerden Beklentileri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) European Tax Law - Sixth Edition - Ben Terra & Peter Wattel 2) Customs Law of the European Union - 4th edition - Massimo Fabio 3) International Commercial Tax – Peter Harris and David Oliver Presentations |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Küçük Sınavlar | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |