İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4220 | KOÇTAŞ- Ev Geliştirme Perakendeciliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye perakendecilikle ilgili temel kavramları; perakendeciliğin dinamiklerini, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel faktörleri, perakendede dijital kanallar ve marka yönetimini, müşteri ilişkileri yönetimini, ürün yerleştirme ve görsel mağazacılığı, pazaryeri, kategori yönetim sürecini, farklı kanallardan satış ve hizmeti (omnichannel), mağaza atmosferini, perakende satış tekniklerini, tedarik zincirini, lojistik yönetimini ve depo yönetimini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir: ● Ev Geliştirme Perakendecisi olmanın anlamı, ● Perakende sektörünün bugünü ve geleceği, ● Perakende yönetimini etkileyen dış ve iç çevresel faktörler, ● Perakendede dijital kanallar ve marka yönetimi, ● İK, pazarlama, BT, finans ve tedarik zinciri dahil olmak üzere perakende yönetimindeki yönetimsel işlevler. |
Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar; ev geliştirme perakendeciliğinin dinamikleri, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel unsurlar; perakende de marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yerleştirme ve görsel düzenleme, kategori yönetim süreci, farklı kanallardan (omnichannel) satış ve hizmet, mağaza atmosferi ,perakende satış teknikleri, tedarik zinciri ,lojistik yönetimi ve depo yönetimi . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Kategori Yönetimi | |
3) | Pazarlama Analitiği ve Kurumsal İletişim | |
4) | Tedarik Zinciri ve Lojistik | |
5) | Alan ve Menzil Planlaması | |
6) | İnsan Kaynakları | |
7) | Finansal Yönetim | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Müşteri Deneyimi ve Yapay Zeka Nasıl Tasarlanır? | |
10) | Perakendede Dijital Dönüşüm ve İnovasyon | |
11) | Dijital Kanallar ve Pazar Yeri | |
12) | Ceo Sohbetleri | |
13) | Mağaza ve Satış Yönetimi | |
14) | Mağaza Ziyareti |
Ders Notları / Kitaplar: | Book: Retail Isn't Dead: Innovative Strategies for Brick and Mortar Retail Success |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |