| RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1211 | Kent ve Peyzaj | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Turkish |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
| Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında; tüm öğrencilere, kamusal açık alanlar konusunda temel bilgilerin verilmesi, yaşadıkları çevre hakkında farkındalıklarının arttırılması ve kent-peyzaj özelinde kamusal alan kullanımının sosyal-fiziksel ve hukuksal boyutlarının irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kentsel Açık Alanların Tanımı Öğrenilmesi 2)Kentsel Açık Alanların Sosyal ve Fiziksel Boyutunun Tartışılması 3) Kent-Açık Alan İlişkisinin Öğrenilmesi 4) Açık Alan-İnsan İlişkininin Öğrenilmesi 5) Açık Alanların Temel Bileşenlerinin Öğrenilmesi |
| Kentsel açık alanların özelinde; açık yeşil alanların sosyal-fiziksel ve hukuksal açıdan temel kriterlerin ve prensiplerin tartılışması. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Kentsel Açık Alan Tanımı | |
| 2) | Kent, Peyzaj ve Kamusal Alan Kavramlarının İrdelenmesi | |
| 3) | Kent ve Peyzajın Gelişimi Antik Dönem | |
| 4) | Kent ve Peyzaj gelişimi- Ortaçağ ve Rönesans | |
| 5) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Barok ve İngiliz Bahçeleri | |
| 6) | Öğrenci sunumları | |
| 7) | Öğrenci Sunumları | |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Öğrenci Sunumları | |
| 10) | Kent ve Peyzaj gelişimi- İslam Bahçesi ve Uzak Doğu Bahçeleri | |
| 11) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Sürdürülebilirlik ve Akıllı Büyüme Kavramları | |
| 12) | Kent ve Peyzaj Gelişimi- Evrensel Tasarım İkleri ve Kamusal Açık Alanlarda Evrensel Tasarım Kriterleri | |
| 13) | Öğrenci Sunumları | |
| 14) | Öğrenci Sunumları |
| Ders Notları / Kitaplar: | • Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul, Evyapan, Gönül; Peyzaj Ders Notları (2000),OTDÜ, Ankara Şule Keder, Mustafa Kubik, Peyzaj Mimarisinde Tasarım ve Proje Uygulama, İstanbul |
| Diğer Kaynaklar: | • Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul, Evyapan, Gönül; Peyzaj Ders Notları (2000),OTDÜ, Ankara Şule Keder, Mustafa Kubik, Peyzaj Mimarisinde Tasarım ve Proje Uygulama, İstanbul |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Sunum | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
| Final | 1 | % 55 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | |
| 2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
| 7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
| 8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | |
| 9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | |
| 10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma |