İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4212 | Mikro Yazılım - Uygulamalı Muhasebe | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, muhasebenin temel ilkeleri ve değerlendirme yöntemlerinden faydalanılarak muhasebe kayıt sistemlerinin tek düzen hesap planına uyumlu olarak bilgisayar ortamında tutulmasının öğretilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler ; 1) Muhasebenin tanımını amaçlarını ve felsefesini anlayabilecek, 2. İşletmede neden muhasebe yapıldığının faydalarını açıklayabilecek, 3) İşletmelerin kullandığı belgeleri tanıyabilecek, 4) Elektronik ortamda fatura ve fatura yerine geçen belgeleri düzenlemeyi, 5) Bordro ve beyanname hazırlamayı, 6) Bilgisayar ortamında finansal tabloları hazırlamayı öğreneceklerdir. |
Bu derste hesap açılması, yevmiye fişi kesilmesi, defterlerin tutulması, dönem sonu kayıtları, çalışma tablosunun ve mali tabloların hazırlanması bilgisayar ortamında uygulamalı olarak anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program hakkında genel bilgilendirme, Programdaki modüllerin genel anlatımı, kart açma mantıgı | Yok |
2) | Muhasebe işlemleri: Hesap açma | ödev 1 |
3) | Muhasebe işlemleri: Günlük defter kayıtlarını yapma | ödev 2 |
4) | Muhasebe işlemleri: Dönem sonu işlemelerini yapma | ödev 3 |
5) | Muhasebe işlemleri: Çalışma kağıtları ve diğer raporları hazırlama | ödev 4 |
6) | Hesapların kapatılması ve devir işlemleri | sınıf çalışması |
7) | Bordro işlemleri | sınıf çalışması |
8) | Beyanname işlemleri | Yok |
9) | Ekstre alma, rapor alma, yeni raporlar oluşturma | sınıf çalışması |
10) | Mizan, gelir tablosu ve bilanço çıkarma aşamalarının gösterilmesi | ders notları |
11) | Stok işlemleri ve stok raporlarının hazırlanması | sınıf çalışması |
12) | Gelir tablosu ve analizi, karşılaştırmalı rapor alma | ödev 5 |
13) | Bilanço ve analizi, karşılaştırmalı rapor alma | ödev 6 |
14) | Final sınavı hazırlık çalışması | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Documents related to the use of the program will be given to the student in the first lesson. In addition, the topics to be covered in each lesson and case studies will be distributed to the students. |
Diğer Kaynaklar: | ETA muhasebe modulü kitapçığı Genel Muhasebe, Yazar: Orhan Sevilengül, Gazi Kitabevi, 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |