DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0439 | Rusça III | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CANAN GUTUL |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin konuşma,anlama,yazma düzeylerinin geliştirilmesi ;geçmiş ve gelecek zamanı,tamamlamış/tamamlamamış fiillerin kullanımı,gitmek-gelmek yürüyerek /vasıta ile fiil formların kullanımı ile tanıştırılması;Rus kültürüyle ilgili yeni bilgilerin kazandırılmasına devam edilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Geçmişte neler yaptığını ifade edebilecek. 2)Gelecekte olan projelerinden bahsedebilecek. 3)Nereye gideceğini, gittiğini; kimin yanına gittiğini; hangi araçla gittiğini anlatabilecek. 4)Saatin kaç olduğunu,bir etkinlik saat kaçta olacağını ve kaç saat sürdüğünü sorulara cevap verebilecek. 5)Arz ve niyet ifadeleri doğru kullanabilecekler. 6)Belli oranda yeni kelimeler ve temel kuralarını öğrenip ruslarla diyaloga girebilecekler. 7)Basit ve bileşik cümleler kurabilicekler. 9)Kendine ifade edip karşısındaki Rusça konuşanı daha iyi anlayabilecek. 10)Arkadaşına mesaj,e-mail veya not yazabilecek. |
To be fiili,1.ve 2.grup fiilleri,dönüşlü fiillerin geçmiş zamanı;Basit ve bileşik gelecek zaman formları;Zaman zarfları;sayılar 1000-1000000;Kısa sıfatlar;Gitmek-gelmek fiillerin kullanımı;Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiil çiftleri;Saat ifadeleri;İstemek ve yapabilmek yardımcı fiilleri;Metin okuma-dinleme-anlama çalışması;Konuşma-diyalog kurma/soru-cevap verme çalışması.Mektup -mesaj/metin yazma çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haftanın Günleri, Mevsimler ve Aylar | |
2) | Geçmiş. Kurallar ve egzersizler. Geçmişte olmak. | |
3) | Dönüşlü fiillerin geçmiş zamanda kullanımı.Haftanın günleri -i halinde kullanımı. | |
4) | Hareket fiilleri-gitmek/gelmek(yüriyerek,araçla) şimdiki zamanda. Nereye?(yön;-i hali kullanımı) | |
5) | Hareket fiilleri geçmiş zamanda.(-de durumu kullanımı). | |
6) | Zaman zarfları.Doğumak fiili geçmiş zamanda.Bulunmak ve farklı yönlere gitmek. | |
7) | Sayılar 1000-1000000. Gelecek zaman,tamamlanmamış formu. Zaman zarfları.Aylar-mevsimler de durumunda/ | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gelecek zaman. Yaş söylemesi(geçmiş +gelecek formunda). | |
10) | Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiiller(ön ekleri).Fiil çiftleri. Geçmiş zamanda farkı. | |
11) | Kesinleşmemiş/kesinleşmiş fiilleri gelecek zamanda/farkı.Alıştırma.Diyalog. | |
12) | Hareket fiileri gelecek zamanda(kesin). | |
13) | İstemek ve yapabilmek fiillerin kullanımı.e/a hali | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Textbook: Дорога в Россию ( часть 3) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |