DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3010 | Oyunlar için Sinematografi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Sınıf içi etkinliklerde ve projelerde kurgu ve ses için Adobe After Effects kullanılacaktır. |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı; oyunlar, sinema, kamera, fotoğraf, ışık ve kurgu dahil olmak üzere oyunlarda sinema hakkında bilgi ve sağlam bir anlayış sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Film dilini öğrenmek ve konuşmak. - Sinematografi ve düzenlemenin nasıl çalıştığını anlamak. - Oyun teknolojileriyle film yapımcılığını denemek. - Oyun endüstrisi için zaman tabanlı projeler tasarlamak. - Gerekli araçları tanımak ve uygulamak. |
Kurs boyunca, kullanımının gerekliliği hakkında daha iyi bir anlayış için resimler, animasyonlar, filmler, fragmanlar ve sinemalar keşfedilip analiz edilecektir. Ders ayrıca temel konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve kurgulamayı da kapsayacaktır. Bu ders, takım çalışmasını ve notları etkileyen sınıf içi etkinlikleri içeren proje tabanlı bir derstir. Öğrencilerin gereksinimleri yerine getirmesi beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction and Review of the Course | |
2) | Five C's Of Cinematography Scene Types, Scene Flow, Camera Transitions, Shot Techniques In-class Activity | |
3) | Golden Angle and Understanding Images&Paintings In-class Activity | |
4) | Composition, Mood, Motivation and Leading the Eye In-class Activity | |
5) | Understanding and Analyzing the Cinematics and Cutscenes in Games In-class Activity | |
6) | Introduction to Adobe After Effects Basic Editing | |
7) | Trailers for Games In-class Activity | |
8) | Cinematic for Games In-class Activity | |
9) | Introduction to basic Storyboard and Storytelling Storyboards to Pipeline In-class Activity | |
10) | Project Rooms: Creating&Fixing Narrative and C&C | |
11) | Project Rooms: Storyboard and Storytelling and C&C | |
12) | Recap of all Concepts | |
13) | C&C, Aiding Critics and Questioning | |
14) | Assignment Critics |
Ders Notları / Kitaplar: | Understanding Comics, Scott McCloud (Book) The Order of Things, Foucault (Book) The Art of Oban Star-Racers, Savin Yeatman-Eiffel (Book) Setting the Scene, Harry N.Inc (Book) There Will be Blood, Paul Thomas Anderson (Movie) Every Frame a Painting, Taylor Ramos&Tony Zhou (Youtube) + Online resources and screenings |
Diğer Kaynaklar: | Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics Master Shots Film Editing Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web Machinima: The Art and Practice of Virtual Filmmaking |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Proje | 3 | 9 | 27 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |