GAD3005 Game BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3005 Oyun İşletmesi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BURAK GÜVEN AKMENEK
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere bir oyun şirketinin finansal yönetimi hakkında gerekli bilgileri sağlar. Planlamadan bütçeye, analiz araçlarından hukuka kadar tüm güncel bilgileri öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders kaydolan öğrenciler:
- Bir oyun şirketinin dinamiklerini ve farklılıklarını anlayacak
- Hangi oyunu yapacağına ve ilgili analiz araçlarının nasıl kullanılacağına nasıl karar vereceğini öğrenecek
- Bir oyun şirketinin bütçesini ve raporlamasını nasıl yapacağını öğrenecek
- Devlet destekleri ve diğer finansal kaynaklar hakkında bilgi sahibi olacak
- Her oyun şirketi sahibinin bilmesi gereken genel hukuk temelleri hakkında bilgi sahibi olacak
- Araçları yönetmeyi ve iletişimin önemini öğrenecek
- Bir çıkışa ve pazarlama araçlarını nasıl hazırlanacağını anlayacak

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Intro to the course
2) What makes a gaming company? Presenting and discussion HW1: Design your own gaming company. A one page work.
3) Presenting Topics and Dicsussion Presentation 1
4) How to decide which game to make? Analysing tools. HW2: Analyze the genre you want to make using the tools
5) Presenting Topics and Dicsussion on the data Presentation 2
6) How to make a budget of a gaming company and reporting Midterm: Make a general budget of your company
7) Government supports, how to apply them and other finance resources HW3: Reevaluation of the budgets
8) Presenting the budgets and analysis Presentation 3
9) Intro and discussion about the management of a gaming company
10) Managing tools and importance of communication
11) General knowledge on the basics of law every gaming company owner must know
12) How to prepare for a launch and marketing tools
13) Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch Final: Presentation document
14) Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch Final Presentation
15) Discussion on the presentations and feedbacks from a manager perspective

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blood, sweat and pixels – Jason Schreirer
Diğer Kaynaklar: All the resources will be provided at the class by the lecturer to keep the students up to date.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 1 15 15
Ödevler 3 5 15
Juri 2 3 6
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.