DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0901 | Kültür Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerin tarihte nasıl geliştiğini tanıtmaktır. Kültürel Çalışmalar her zaman akademiyi siyasete, özellikle de ezilenlerin siyasetine ve mücadelelerine bağlayan bir disiplin olmuştur. Pek çok anı, aşaması ve molası boyunca marjinalleştirilmiş kültürel yerleri belirledi, gizli ilişkilere ışık tuttu ve siyasi katılım taktiklerini destekledi. Kültürel Çalışmalar, 1950'li yılların sonunda edebiyat çalışmalarından ortaya çıkan disiplinlerarası bir alandır. Gündelik nesnelerde, olaylarda ve müştereklerin temsillerinde somutlaşan anlamlar, uygulamalar ve alışkanlıklar ağlarının araştırılmasına odaklanır. Ancak bu analizlerin amaçları ve yöntemleri konusunda anlaşmazlıklar var: Kültür nedir ve nasıl incelenir? Bu dersimizde sosyal bilimlerden yararlanarak farklı konulara odaklanarak bu sorunun “cevabını” bulmaya çalışacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Kültürel Çalışmalar alanındaki bazı tartışmaları etkileyen bazı teori ve yazılara aşina olun 2. Sanatsal ve estetik üretimleri etkileyen kurum ve yapıları eleştirel bir biçimde incelemek 3. Kültürel ürünlerin değişen dinamiklerine ilişkin süreçleri keşfetmek 4. Basit bir kültürel ürünü tartışırken analitik düşünme becerilerini güçlendirdiler 5. Kültürel Çalışmalar kategorilerini kullanarak yorumlama pratiği yapın |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler | |
2) | Kültür tarihi nedir? Sunum | |
2) | Kültür tarihi nedir? Sunum | |
3) | Kimlik ve Kültür Sunumu | |
4) | Müzik Sunumu | |
5) | Festival nedir? Sunum | |
6) | Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi | |
6) | Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi | |
7) | Savaş Tarihi Sunumu | |
8) | Gözden geçirmek | |
9) | Ara sınav | |
10) | Müzeler Sunumu | |
11) | Para ve Borç Sunumu | |
12) | Sunum | |
13) | Cinsiyet Sunumunu Kavramsallaştırma | |
14) | Gözden geçirmek | |
15) | Final | |
15) | Final | |
15) | Final | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Burke, Peter (2019), What is Culturel History?, Polity |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |