GEP0901 History and CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0901 Kültür Tarihi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerin tarihte nasıl geliştiğini tanıtmaktır. Kültürel Çalışmalar her zaman akademiyi siyasete, özellikle de ezilenlerin siyasetine ve mücadelelerine bağlayan bir disiplin olmuştur. Pek çok anı, aşaması ve molası boyunca marjinalleştirilmiş kültürel yerleri belirledi, gizli ilişkilere ışık tuttu ve siyasi katılım taktiklerini destekledi. Kültürel Çalışmalar, 1950'li yılların sonunda edebiyat çalışmalarından ortaya çıkan disiplinlerarası bir alandır. Gündelik nesnelerde, olaylarda ve müştereklerin temsillerinde somutlaşan anlamlar, uygulamalar ve alışkanlıklar ağlarının araştırılmasına odaklanır. Ancak bu analizlerin amaçları ve yöntemleri konusunda anlaşmazlıklar var: Kültür nedir ve nasıl incelenir? Bu dersimizde sosyal bilimlerden yararlanarak farklı konulara odaklanarak bu sorunun “cevabını” bulmaya çalışacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Kültürel Çalışmalar alanındaki bazı tartışmaları etkileyen bazı teori ve yazılara aşina olun
2. Sanatsal ve estetik üretimleri etkileyen kurum ve yapıları eleştirel bir biçimde incelemek
3. Kültürel ürünlerin değişen dinamiklerine ilişkin süreçleri keşfetmek
4. Basit bir kültürel ürünü tartışırken analitik düşünme becerilerini güçlendirdiler
5. Kültürel Çalışmalar kategorilerini kullanarak yorumlama pratiği yapın

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler
2) Kültür tarihi nedir? Sunum
2) Kültür tarihi nedir? Sunum
3) Kimlik ve Kültür Sunumu
4) Müzik Sunumu
5) Festival nedir? Sunum
6) Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi
6) Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi
7) Savaş Tarihi Sunumu
8) Gözden geçirmek
9) Ara sınav
10) Müzeler Sunumu
11) Para ve Borç Sunumu
12) Sunum
13) Cinsiyet Sunumunu Kavramsallaştırma
14) Gözden geçirmek
15) Final
15) Final
15) Final
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Burke, Peter (2019), What is Culturel History?, Polity

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.