| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Aile İşletmelerine Giriş ve Stratejik Yönetim
|
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 2) |
Dönemin Ana Vaka Çalışmasına Giriş |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 3) |
Strateji Tarihi ve Teorisi |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 4) |
Kurumsal Finansallar / Hissedar Değeri |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 5) |
Vizyon / Misyon & Kurumsal Strateji |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 6) |
Çevre Ekolojisi |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 7) |
Rekabetçi Pozisyon |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 8) |
Rekabetçi Konumlandırmaya İlişkin Sektör Vaka Çalışması |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 9) |
Kaynaklar ve Yetenekler |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 10) |
Rekabetçi Yeniden Konumlandırma ve Stratejik Seçenekler |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 11) |
Uygulama ve Stratejik Kontrol |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 12) |
Ana Vaka Çalışması |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 13) |
Ana Vaka Çalışması |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| 14) |
Sınava Hazırlık Tekrarı |
Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
| Ders Notları / Kitaplar: |
Literature (provided on ItsLearning Resources):
• Stephen Cummings, Duncan Angwin: Strategy Builder, How to create and communicate more effective strategies, John Wiley and Sons, 2015.
• Alex Osterwalder et al.: Value Proposition Design, John Wiley & Sons, 2014. • Chan Kim and Renee Mauborgne: Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, Harvard Business Review Press, 2005.
• Henry Mintzberg, Bruce Ahlstrand, Joseph Lampel: Strategy Safari, The Free Press, New York, 1998. |
| Diğer Kaynaklar: |
Slide Decks (provided on ItsLearning Resources) |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
| 2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
| 3) |
Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak |
|
| 4) |
Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
|
| 5) |
Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek |
|
| 6) |
Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek |
|
| 7) |
İş ortamında verimlilik oranını arttırmak |
|
| 8) |
Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek |
|
| 9) |
İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek |
|
| 10) |
Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak |
|
| 11) |
Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek |
|
| 12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
|
| 13) |
Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak |
|
| 14) |
İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak |
|
| 15) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |
|