| REKLAMCILIK | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP0437 | Latin I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Latince |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Dersin Amacı: | Latince, günümüzdeki tüm Roman dillerinin söz dizimsel ve anlamsal kökü olan ve kullandığımız bilimsel ve kültürel ortak dillerin büyük çoğunluğunun etimolojik kaynağı olan kadim bir dildir. Latince I öğrencilere Latince dilinin temel gramer kurallarını ve kelime hazinelerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu derste gramer ve kelime öğrenirken öğrencilerin hemen metin içinden alıntılardan oluşan cümleler okumaya başlamaları sağlanacaktır. Böylece öğrenci Latince’yi bir tek kurallar ve sözcük ezberleyerek değil, ayni zamanda mantığı ile cümleleri çözmeye çalışarak öğrenmesi teşvik edilecektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrencilerin, okumayla ilgili olarak Latin dil anlayışlarını daha da geliştirmek (kavrayış becerileri) 2) Öğrencilerin, Latinceyi aktif olarak kullanmalarını sağlamak (üretken beceriler) 3) Öğrencilerin, Roma uygarlığıyla ilgili olarak tarih ve kültür anlayışı oluşturmalarını pekiştirmek 4) Öğrencilerin, Latin kültürüyle ilgili sorgulamaya dayalı araştırma yöntemlerini pekiştirmek 5) Çok yaygın olan kelimeler ve deyimlerin nereden geldiklerini, nasıl kullanıldıklarını, ve anlamlarını ayırt edebilecekler |
| Latince konuşulan bir dil olmadığı için daha çok gramer ağırlıklı bir ders işleyişi olacaktır. Kelime yapıları, Batı dilleri ile benzeşmeler, kelimelerin orijini çalışılacak. Latincenin tarihine değinilecek ve hangi alanlarda günlük yaşamımızda kullanıldığının altı çizilecek. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Latincenin tarihçesi, kullanım alanları Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
| 2) | Latince okunuş kuralları Verbum “esse” ( to be) Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
| 3) | 1.declinatio kelimeler ve ismin halleri Dilbilgisi kurallarına giriş, kelimelerin cinsini öğrenme, tekil, çoğul | |
| 4) | “Casus”lar İsmin hallerinin Türkçedeki karşılıkları Cümle yapılarına giriş. | |
| 5) | 1. grup sıfatlar, sıfat tamlamaları. 1. Ve 2. Coniugatio fiiller Latinceden Türkçeye çeviri çalışmaları | |
| 6) | Sayılar, özlü sözlerden örnekler Okuma, anlama ve çeviri çalışmaları | |
| 7) | Bazı Tümleç ve edatlar Çeviri çalışmaları | |
| 8) | Ara sınav haftası | |
| 9) | 3. ve 4. Coniugatio fiiller Cümle çevirileri | |
| 10) | 2.coniugatio fiiller Okuma, anlama, çeviri çalışmaları | |
| 11) | Sınav sorularının üzerinden geçilecek. Genel tekrar | |
| 12) | Emir kipi (Imperativus) Minerva (Athena) 2.declinatio kelimeler Çeviri ve mitoloji | |
| 13) | 2.declinatio’ya devam Diana (Artemis) Çeviri ve mitoloji | |
| 14) | Genel Tekrar |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock (rev. Richard A. Lafleur), 6th ed. Collins Reference, 2000. Workbook for Wheelock’s Latin, Paul T. Comeau and Richard A. Lafleur, 3rd ed. Collins Reference, 2000 38 Latin Stories, Anne H. Groton, James M. May, 5th ed. Bolchazy Carducci Pub, 1998. Floyd L. Moreland and Rita M. Fleischer, Latin: An Intensive Course. University of California Press, 1990. Pocket Oxford Latin Dictionary, James Morwood (ed.), Oxford, 2005. http://jimithekewl.com/latince-gramer/ |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
| 2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
| 3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
| 4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
| 5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
| 6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
| 7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
| 8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |