GEP0437 Latin IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0437 Latin I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEMA SEVİNÇ BAYKAL
Dersin Amacı: Latince konuşulan bir dil olmadığı için daha çok gramer ağırlıklı bir ders işleyişi olacak. Kelime yapıları, Batı dilleri ile benzeşmeler, kelimelerin orijini çalışılacak. Latincenin tarihine değinilecek ve hangi alanlarda günlük yaşamımızda kullanıldığının altı çizilecek.
Derslerimizde cümle kuruluşlarını çalışacağız ve Latinceden Türkçeye çeviri yapacağız. Türkçeyi iyi anlayıp, ama iyi yazamayan öğrenciler İngilizceye de çevirebilirler. Ama dersler Türkçe yapılacağı için hiç Türkçe bilmeyen öğrencilerin dersi almamalarına dikkat çekmek istiyorum.
Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince paragraf çalışması yapacağız. Zamanımız kalırsa günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından birkaç yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince pargraf çalışması yapacağız. Günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından bir iki yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Latincenin tarihçesi, kullanım alanları Latin Dili hakkında genel bilgiler
2) Latince okunuş kuralları Verbum “esse” ( to be) Latin Dili hakkında genel bilgiler
3) 1.declinatio kelimeler ve ismin halleri Dilbilgisi kurallarına giriş, kelimelerin cinsini öğrenme, tekil, çoğul
4) “Casus”lar İsmin hallerinin Türkçedeki karşılıkları Cümle yapılarına giriş.
5) 1. grup sıfatlar, sıfat tamlamaları. 1. Ve 2. Coniugatio fiiller Latinceden Türkçeye çeviri çalışmaları
6) Sayılar, özlü sözlerden örnekler Okuma, anlama ve çeviri çalışmaları
7) Bazı Tümleç ve edatlar Çeviri çalışmaları
8) 2.coniugatio fiiller Okuma, anlama, çeviri çalışmaları
9) 3. ve 4. Coniugatio fiiller Cümle çevirileri
10) Ara sınav
11) Sınav sorularının üzerinden geçilecek. Genel tekrar
12) Emir kipi (Imperativus) Minerva (Athena) 2.declinatio kelimeler Çeviri ve mitoloji
13) 2.declinatio’ya devam Diana (Artemis) Çeviri ve mitoloji
14) sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3