SKY3067 EntrepreneurshipBahçeşehir UniversityDegree Programs PUBLIC RELATIONS AND PUBLICITYGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational QualificationsBologna Commission
PUBLIC RELATIONS AND PUBLICITY
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Course Introduction and Application Information

Course Code Course Name Semester Theoretical Practical Credit ECTS
SKY3067 Entrepreneurship Spring
Fall
2 0 2 6
This catalog is for information purposes. Course status is determined by the relevant department at the beginning of semester.

Basic information

Language of instruction: Turkish
Type of course: Non-Departmental Elective
Course Level: Bachelor’s Degree (First Cycle)
Mode of Delivery:
Course Coordinator : Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Recommended Optional Program Components: none
Course Objectives:
The emergence of entrepreneurs and entrepreneurs succeed in business methods, to understand the role of small businesses and the economy , small business is to understand the forms of organization and management .

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
1. life, the emergence of entrepreneurship and business methods to be successful.
2. Explain the basic concepts of entrepreneurship .
3. Understand the role of small businesses and the economy.
4. Understand the importance of entrepreneurship in the economy.
5. Recognize the way that entrepreneurs in Turkey
6. entrepreneurship learning basics
7. ensure the discovery of entrepreneurial abilities
8. improve the existing entrepreneurial characteristics
9. Having knowledge about obstacles they might encounter those who want to be entrepreneurs
encourages those who want to know can hurt the 10.Girişimc
11.Başarıl to effective career planning from the entrepreneurial history of the movement

Course Content


Within the course ; entrepreneurship basic concepts of entrepreneurship in the social, economic importance, entrepreneurs that process, entrepreneurship and history in the world and Turkey, new business ideas, venture capital and other capital detection methods, such topics as entrepreneurship types and entrepreneurial culture are shown.

Weekly Detailed Course Contents

Week Subject Related Preparation
1) Introduction and basic concepts of entrepreneurship 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
2) Entrepreneurship social, economic importance 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
3) Entrepreneurs that process, in Turkey and in the world of entrepreneurship and history 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
4) New business ideas, finding Method in Venture Capital Other capital visit 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
5) Types of Entrepreneurship and entrepreneurial culture 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
6) Successful entrepreneurship stories 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
7) Encouraging entrepreneurship in Turkey 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
8) Mid-Term
9) New management approaches 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
10) Production function of small businesses and manufacturing techniques 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
11) Marketing structure of small business issues and marketing techniques 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
12) Human resources and public relations functions of small businesses 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
13) The financing structure of small businesses , issues and financing techniques 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date
14) Problems and solutions of small businesses in Turkey 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük 2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm 3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin 4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. 5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Research Articles on the subject to date

Sources

Course Notes / Textbooks: Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly.
References: 1. Meslek Yüksek Okulları İçin Girişimcilik İrfan Dilsiz-Nihat Kölük
2. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Serpil Döm
3. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği Prof.Dr. Mahmut Tekin
4. Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005.
5. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011.

Evaluation System

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Attendance 1 % 10
Homework Assignments 1 % 20
Midterms 1 % 30
Final 1 % 40
Total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 60
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 40
Total % 100

ECTS / Workload Table

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 12 10 120
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 150

Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) To prepare the students to become communication professionals by focusing on strategic thinking, professional writing, ethical practice and innovative use of traditional and new media
2) To be able to create effective public relations plans using fundamental planning components that include situation analysis, public profile, objectives, strategies and tactics.
3) To be able to apply theoretical concepts related to mass communication, consumer behavior, psychology, persuasion,sociology, marketing, and other related fields to understand how public realtions works.
4) To be able to have the ability to explain and identify problems associated with the relationships between events and facts in the areas of public relations, persuasive communication, communication management, corporate communications.
5) To be able to analyze primary and secondary research data in the fields of perception and reputation management and corporate communication practices.
6) To be able to search, write, and design articles, newsletters, and fliers, brochures, and announcements, in styles and formats appropraite various audiences, mediums and settings.
7) To be able to apply the underlying theories of communication and the necessities of work safety to different types of public relations processes and campaigns.
8) To be able to develop creative and persuasive management skills in terms of reputation, employee relations, leadership and similar corporate practices.
9) To be able to take responsibility in an individual capacity or as a team in generating solutions to given scenarios which can occur in public relations processes.
10) To be able to understand how an organizational culture works and how employees and leaders create messages as a communication tool.
11) To be able to critically discuss and interpret theories, concepts, methods, tools and ideas in the field of public relations.
12) To be able to to use information, communication technologies and computer software with the required level of public relations, marketing communication, persuasive communication, communication management, corporate communications.
13) To be able to explain and describe business marketing activities, economics, business law and global business practices.
14) To be able to recognize national and international, social and cultural dimensions of public relations.