FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3012 | Pediatrik Rehabilitasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞÇE TAHMAZ |
Dersin Amacı: | Pediatrik fizyoterapi yaklaşımları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve gelişimin takibi ile uygun fizyoterapi planlamalarının geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Pediatrik rehabilitasyonun kapsamı ve işlevleri 2) Nörofizyolojik yaklaşımın algılanması,motor gelişim, motor kontrol, 3) Yeni doğanlarda ve cerebral palside fizyoterapi yaklaşımları 4) Bobath Consept yaklaşımlarını ,ölçme ve değerlendirme 5)Ortopedik problemler operasyonlardan sonra fizyoterapi 6) Brakial pleksus, tortikolis ve spina bifida hastalıklarında fizyoterapi programı planlanması |
Bu dersi alan öğrenciler serebral palsi, doğumsal brakiyal pleksüs yaralanmaları, tortikollis, ortopedik sorunlar ve tedavi yaklaşımları konularını içeren pediatrik fizyoterapi yaklaşımları hakkında bilgi edinirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pediyatrik fizyoterapiye giriş .Nöral organizasyon ve hareket. Çocuğu neler harekete geçirir? .Motor kontrol,Motor öğrenme .Video,slayt gösterimi | |
2) | Motor kontrol ve Motor öğrenmenin temel prensipleri .Nöral Plastisite .Duyu-motor algı bozuklukları .Video gösterimi | |
3) | Postüral kontrol mekanizmaları .Çocuklarda normal gelişim evreleri ve refleks reaksiyonlar .Serebral Palside patolojik refleksler ve motor gelişim evreleri .Oturma,ayakta,yürümede,yüzüstü ve sırt üstü pozisyonlarda gelişim .Pratik uygulama | |
4) | Riskli yeni doğan değerlendirmesi .Erken mobilizasyon,pozisyonlama,kucakta taşıma teknikleri,aile eğitimi. .Preterm bebeklerde video gösterimi ile hareket analizleri. .Pratik uygulamalar. | |
5) | .Serebral Palsi ve benzer hareket bozuklukları .Serebral Palsi,etyoloji,nedenler ve snıflama .Bobath yaklaşımı,Nöro gelişimsel tedavi yaklaşımları | |
6) | .Serebral Palside değerlendirme metotları GMFM,GMFCS,MACS .Bobath yaklaşım teknikleri .Pratik | |
7) | .Serebral Palside ortopedik problemler .Fiziksel ve ortopedik değerlendirme .Deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları. .Koruyucu ,Fonksiyonel Fizyoterapi,Operasyonlar ,medikal tedavi,Botoks uygulamaları .Vide,slayt gösterimi,pratik uygulama | |
8) | Ara sınav | |
9) | Tortikollis .Etiyoloji,Patofizyoloji,Biyomekani .Fizyoterapi,aile eğitimi .Pozisyonlama,Splintleme,aile eğitimi .Ortopedik girişimler .Video | |
10) | Spina Bifida Rehabilitasyonu | |
11) | .Serebral Palside Fasilitasyon teknikleri .Adaptif cihazlama .Taşıma teknikleri | |
12) | .Serebral Palside Destekleyici teknolojiler .ICF ve Serebral Palside kullanımı. | |
13) | .Doğumsal Brakiyal Pleksus Yaralanmaları Rehabilitasyonu | |
14) | Çocuk ve teknoloji, pediatrik rehabilitasyonda yaratıcı oyunlar, sanal rehabilitasyon Uygulama ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Livanellioğlu, A., Günel, M. K. (2009) Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası - Shumway-Cook, A., Woolacott, M. H. (2012) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins - Tecklin, J. S. (2008) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams &Wilkins. - Campbell, K. S., Linden, D. W. V., Palisano, R. J. (2006) Physical Therapy for Children, 3rd Ed. Saunders Elsevier. - Myers R.S. (1995) Saunders Manual of Physical Therapy Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Campany. - Schuchmann, J. A. (1996) Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia: WB Saunders Company |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |