GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3003 | Mikrobiyoloji | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin prokaryotlar ağırlıklı olmak kaydıyla mikroorganizmalar biyolojisine giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenme hedefleri arasında bakterilerin yapi, metabolizma, genetik, çoğlama ve patojenite gibi özellikleri bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mikrobiyolojinin temel kurallarını tanımlar. 2. Mikropların dünyasına giriş yapar. 3. Bakteri ve arkelerin hücresel yapı ve fonksiyonlarını karşılaştırır. 4. Mikroorganizmaların beslenme ve kültür edilmesini tanımlar. 5. Mikrobiyel çoğalmayı tartışır. 6. Bakterilerin moleküler biyolojisi tanımlar. 7. Gen ekspresyonunun regülasyonunu tanımlar. 8. Virüsler ve viroloji ile tanışır. 9. Bakteri ve arkelerin genetiğini karşılaştırır. 10. Alt ökaryotik mikroplarin genetiğini tanımlar. 11. Mikrobiyal genomiksi tanımlar. |
Mikrobiyoloji, mikroskobik organizmaların tek hücreli ve çok hücreli olacak şekilde inceleyen bilim dalıdır. Dersin içeriğinde viroloji, mikoloji, parazitoloji ve bakteriyoloji gibi mikrobiyolojinin alt dallarına temel bir giriş yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojinin Temel Kuralları | |
2) | Mikroplar Dünyasına Giriş | |
3) | Bakteri ve Arkelerin Hücresel Yapı ve Fonksiyonları | |
4) | Mikroorganizmaların Beslenme ve Kültürü | |
5) | Mikrobiyal Çoğalma | |
6) | Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-I | |
7) | Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-II | |
8) | Gen Ekspresyonunun Regülasyonu I | |
9) | Gen Ekspresyonunun Regülasyonu II | |
10) | Virüsler ve Viroloji-I | |
11) | Virüsler ve Viroloji-II | |
12) | Bakteri ve Arkelerin Genetiği | |
13) | Alt Ökaryotik Mikropların Genetiği | |
14) | Mikrobiyal Genomiks |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be provided weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Brock Biology of Microorganisms, Madigan, Martinko, Clark, Benjamin Cummings Publish., 2012, ISBN: 9780321649638 032164963X 9780321726759 0321726758 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |