BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5124 | Biyomühendislik Temel Teknikler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | • Biyomühendislik ve benzer yaşam bilimleri alanlarında kullanılan temel ve esas olan tekniklerin anlaşılması. •Temel tekniklerin çalışma mekanizmalarının anlaşılıp bu bilgilerin olası problem çözümleri için kullanılır olması. •Yaşam bilimleri alanının hızla gelişen bir alan olmasından kaynaklı yeni geliştirilen teknolojilerin anlaşılması. •Gerçek zamanlı problemleri ve bunların teknik çözümlerini anlamak için güncel literatür incelenmesi. •Ders kapsamında öğrenilen teknikler ile güncel literatürde yer alan araştırma sorularına alternatif çözüm yolları/ teknolojik yaklaşımlar sunmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) DNA, RNA, proteinler ve glikoproteinler/karbonhidratlar gibi biyomoleküllerin incelenmesi ve analizinde kullanılan temel teknikleri tanımlayabilir. 2) Farklı biyomoleküllerin dizileme tekniklerini tartışabilir. 3) Farklı biyomoleküllerin tespit tekniklerini tartışabilir. 4) Kütle spektrometrisi ve biyolojik bilimlerdeki uygulamalarını tanımlayabilir. 5) Sıvı kromatografisi ve biyolojik bilimlerdeki uygulamalarını bilir. 6) Çeşitli mikroskopi tekniklerini ve bunların özel uygulamalarını tanımlayabilir. 7) Son teknik gelişmeleri takip eedebilir. |
Nükleik asitler, yapılarına giriş ve analiz yöntemleri; PCR ve çeşitleri; Problar ve blotlamalar; Protein çalışmalarında kullanılan teknikler; akış sitometresi; kromatografik teknikler; kütle spektrometrisi; glikobiyoloji ve çalışmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nükleik Asitlere Giriş | |
2) | PCR ve Uygulamaları | |
3) | Problar ve Blotlar | |
4) | RNA Teknikleri I | |
5) | RNA Teknikleri II | |
6) | Protein Tekniklerine Giriş | |
7) | ELISA | |
8) | Vize sınavı/ sunumları | |
9) | Akış sitometrisi | |
10) | Kütle Spektrometrisi | |
11) | Sıvı Kromatografisi | |
12) | Mikroskopi Teknikleri | |
13) | Glikobiyoloji | |
14) | Yeni Teknolojiler |
Ders Notları / Kitaplar: | "Cold Spring Harbor Protocols, Cold Spring Harbor Laboratory Press, ISSN: 1559-6095 Biotechnology, Clark D, Pazdernik N. 2nd Edition, 2016 ISBN: 978-0-12-385015-7 Biochemistry and Molecular Biology Compendium, Lundblad R.L. 2nd Edition, CRC Press, ISBN: 978-1-138-05458-5 Molecular Biotechnology, Glick B.R, Pasternak J.J, Patten C.L. 4th Edition, ASM Press, ISBN 978-1-55581-498-4" |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. | 4 |
2) | Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. | 5 |
3) | İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. | 5 |
4) | Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. | 4 |
5) | Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. | 4 |
6) | Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. | 5 |
7) | Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. | 3 |
8) | Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. | 3 |
9) | Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. | 4 |
10) | Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. | 4 |