İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0623 | Moda ve Medya | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem Türkiye hem uluslararası bağlamda medya ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir. 2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir. 3. Modanın rolü ve stilin görsel sunumumuzdaki yeri üzerine tartışmak 4. Modanın ekonomik, toplumsal ve kültürel arkaplanını anlamak 5. Modernite ile stil ve görselliğin ilişkisini anlamak 6. Celebrity Kültürü ile işleyişini anlamak |
Kültür ve medya çalışmalar doğrultusunda dersin ana konusu, modanın nasıl anlam yarattığı, tarih pop kültür ve medya alanında nasıl yayıldığı ; moda görsel sunum ve güç ilişkileri doğrultusunda analiz edilecektir . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda nedir | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) | Moda ve Kültüre giriş | Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
3) | Kendi Modanı yarat | Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) | Moda tarihi | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) | Moda ve kitleler | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) | Moda ve iletişim | Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) | Roland Barthes ve Moda teorisi | Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
8) | vize | |
9) | Moda ve toplum | Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) | Pop kültürde moda | Colin McDowell “Medium and The Message” “Selling the Dream” |
11) | Moda ikonları | Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) | Süperstarlar | Colin McDowell “Designer as Superstar” Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats” “Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood” |
13) | Kostüm tasarımı | Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in Contemporary Hollywood” |
14) | Sınırdaki moda | Caroline Evans, “Fashion at the Edge” Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media” |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes / Textbooks selected readings from this books below: Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011 Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004. Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds). Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005) McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |