| İŞLETME | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP0620 | Görsel Okuryazarlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Bu dersin odağı görsel biçimin formulasyonu ve görsel ortamlarda kullanımıdır. Ders temel görsel dağarcık üzerinden görsel okur-yazarlığa giriş niteliğindedir. Sanat eserleri ve tasarım nesnelerinin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek dersin amacıdır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- Görsel imgeler üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirebilecek; 2- Görsel algıyı tanımlayabilecek; 3- Biçem ve kompozisyon üzerinden imgeleri analiz edebilecek; 4- Görsel içeriği analiz edebilecek; 5- Görsel sunum tekniklerini uygulayabilecek; 6- Görsel hiyerarşiyi tanımlayabilecek; 7- İmgeler üzerine konuşmak için sözel ve yazınsal becerilerini ve dağarcıklarını geliştirebilecek; 8- Görüntü ve imgelerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, 9- Sanat eserinin (resim, heykel) plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, |
| Bu ders öğrencilerin görsel ortamları çözümleyebilmek ve bu yapıların iletişime etkisini anlamaya yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.Resim, heykel, tasarım nesneleri, sanat eseri görsel özellikleri, renk armonisi ve renk kontrastları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, gözlem, tartışma, karşılaştırmadır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse giriş, sanat eseri, sanat eseri analizi, ders içeriği. | |
| 2) | Sanat, kültür ve toplum | |
| 3) | Portre | |
| 4) | Manzara | |
| 5) | Çok figürlü Kompozisyon. | |
| 6) | Natürmort | |
| 7) | İç mekan | |
| 8) | Ara Sınav Haftası | |
| 9) | Görsel iletişimde renk Temel kompozisyon prensipleri Renk kontrastları ve armoni. | |
| 10) | Soyut resim | |
| 11) | Geometrik soyut | |
| 12) | Görsel sunum | |
| 13) | Heykel | |
| 14) | Endüstriyel tasarım nesneleri |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | Ways of Seeing, John Berger Sınıf içi tartışmalar, ikincil olarak sanat tarihi ile ilgili kaynaklar/in-class discussions, resources related to art history as second degree reference. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 10 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
| 4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
| 5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
| 6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
| 7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
| 8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
| 9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
| 10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
| 11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
| 12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
| 13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
| 14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
| 15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |