| DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| DYZ2006 | Beslenme | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
| Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NESLİHAN BEKTAŞ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere beslenme hakkında temel kavramları öğretmek ve proteinler, vitaminler, karbonhidratlar ve beslenme ilkeleri hakkında bilgi kazandırmaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Beslenme ve beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2) Beslenme durumunu saptama yöntemlerini sıralar. 3) Karbonhidratlar ve proteinleri birbirinden ayırt eder. |
| Bu ders; beslenme ile ilgili temel kavramlar, beslenme-sağlık etkileşimi, karbonhidrat, protein, enerji metabolizması, su ve elektrolitler ve vitaminlere dair bilgiler içerir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Ders izlencesinin tanıtılması-Beslenmeye Giriş | |
| 2) | Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri | Yok |
| 3) | Karbonhidratlar, posanın önemi | Yok |
| 4) | Lipitler, Kalp-Damar Hastalığındaki önemi | Yok |
| 5) | Proteinler, Protein enerji malnütrisyonu | Yok |
| 6) | Mineraller | Yok |
| 7) | Vitaminler | Yok |
| 8) | Besin Grupları | Yok |
| 9) | Obezite ve antropometrik ölçümler | Yok |
| 10) | Özel Durumlarda Beslenme-1 (Gebelik-Emzirme) | Yok |
| 11) | Özel Durumlarda Beslenme-2 (Çocukluk dönemlerine göre beslenme) | Yok |
| 12) | Özel Durumlarda Beslenme-3 (Yetişkin ve Yaşlı Beslenmesi) | Yok |
| 13) | Sıvı Dengesi | Yok |
| 14) | Böbrek yetmezliğinde beslenme | Yok |
| Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisi tarafından paylaşılan ders notları, makale ve online kitaplar. Weekly distributed by the course lecturer. |
| Diğer Kaynaklar: | Baysal, A., , 2002, Beslenme, 9. Baskı, Hatiboğlu Yayıncılık. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 3 | 5 | 15 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 3 |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 3 |
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 3 |
| 7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 |
| 8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
| 9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |