Bu derste öğrenciler görsel prodüksiyonları, görsel senaryo taslağı yazımını, kamerayı, grafikleri, ışık kullanımını, ses ve müzik tasarımlarını, fragmanları, kurumsal eğitim filmlerini, medya ilişkilerinde basın bültenlerini öğrenirBu derste öğrenciler görsel prodüksiyonlar, storyboard yazımı, kamera, grafik, ışık, ses, müzik, fragmanlar, kurumsal eğitim filmleri, medya ilişkilerinde video prodüksiyonları ve haber bültenleri konularını öğreneceklerdir. Tüm dersler yüz yüze gerçekleştirilecektir. yüz. Öğrenciler itslearning'de yayınlanan ders materyalini takip etmekten sorumludur. Kursla ilgili tüm bilgiler itslearning'de yayınlanacaktır.
Anlatım: Lansman filmlerinin görselliği hakkında bilgiler, medya kanallarına hazırlanan videolar, tanıtım günleri filmleri, özel gün filmleri, gerilla pazarlama görselleri, medya kit görselleri, röportaj videoları, sosyal medya görsel tasarımı.
Vaka Analizi: Basın toplantıları, videolar ve tanıtım filmlerinin yaratıcılığı ve yeni tip görsel içerik etkililiği üzerine grup çalışmaları ve analizler. . Mesleki çalışmanın kuruma katkısı ve kurumun diline olan etkisine ilişkin analizler yapılacaktır.
Uygulamalı çalışmalar: Seçilen bir kurum için senaryo yazımı, video çekimi ve kurgu konularında fikir aşamasından yayın aşamasına kadar olan uygulamalar TV studyosunda öğrencilerle gerçekleştirilecektir.
Tartışmalar: Kısa film (markalara yönelik yapım) haberleri, dizilerde ürün yerleştirme, filmler sınıfta izlenir ve güncel kalıplar etik, görsel dil, anlatım tarzı ve kurumsal kişilik ana başlıkları altında tartışılır ve analiz edilir.
Öğrenci sunumları: Ara değerlendirme sırasında sertifikalarını ve projelerini sunarlar. Sunumlarıyla ilgili geri bildirim alırlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel prodüksiyonlarda hedef nedir? Bilgiye nasıl ulaşılır? |
|
2) |
Yazım, storyboard ve prodüksiyonun ilk adımları |
|
3) |
Görsel prodüksiyonlar kamera grafikler |
|
4) |
Görsel prodüksiyolar Işık, ses, müzik |
|
5) |
Görsel prodüsyonlar Kurgu |
|
6) |
Görsel prodüksiyon süreci halkla ilişkilerde nasıl işler? |
|
7) |
Halkla ilişkilerde görsel prodüksiyon süreci, örneklerle imaj filmleri |
|
8) |
Fragman nedir? Fragman nasıl üretilir, örneklerle anlatım |
|
9) |
Kurumlar için kurumsal eğitim filmleri nasıl hazırlanır? |
|
10) |
Televizyon programlarında halkla ilişkiler, televizyon programlarında görsel halkla ilişkiler aktiviteleri nasıl kullanılır? |
|
11) |
Medya ilişkileri ve video yapımları |
|
12) |
Video basın bültenleri |
|
13) |
Örneklerle video basın bültenleri |
|
14) |
Final sınavı için tekrarlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
4 |
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
3 |
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 |