GEP1616 Traffic and Road SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1616 Trafik ve Yol Güvenliği Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Trafik kazalarına karşı farkındalık eğitimi. Trafikte yaya ya da sürücü olarak doğru bildiğiniz yanlışları düzeltmek, farkındalık kazandırmak ana hedeftir.
Trafikte kaza yapmamak veya kazalardan korunmak için; aracı sadece mekanik olarak kullanabilmek yeterli değildir. Öncelikle "riskleri " zamanında fark edebilmek ve uygun davranışları önceden gösterebilmek gerekir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Trafik levhası veya Trafik kurallarını doğru yorumlayabileceksiniz.
2. Neden önceden doğru davranışları göstermeniz gerektiğinin farkına varacaksınız.
3. Sürücü belgesi ve eğitiminiz yoksa nasıl doğru bir eğitim almanız gerektiğinin farkına varacaksınız.
4. Sürücü belgesi ve eğitimi aldıysanız; var ise doğru bildiğiniz yanlışların farkına varacaksınız.
5. Trafikte en çok kaza yerleri ve nedenlerinin farkına varacaksınız.
6. Yoldaki Diğer Sürücülerin neden olabilecekleri kazalara karşı farkındalığınız artacaktır.
7. Yolları paylaştığımız Büyük Araçlar (Kamyon-Otobüs) ve Motosikletlere karşı nasıl davranmalıyız.
8. Olası bir kazada nasıl davranmalıyız.
9. Kazalarda Trafik Hukuku açısından edindiğiniz bilgilerle doğru tespit ve belgelendireceksiniz.
Trafikte kaza yapmadan doğru otomobil kullanma alışkanlığımız nasıl olmalıdır sorusunun yanıtını bulacaksınız.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Trafikte Yol Güvenliği Derse Giriş. Trafik Kazaları ve Eğitim Sürücü-Araç-Diğer Sürücüler ve Yol bilgileri. Eğitim ve Tartışma Videosu
2) Sürücü Eğitimi Sürüş Eğitiminde Türkiye’nin Dünyadaki yeri. Türkiye'de ve Dünya’da Direksiyon Sınavı ve Stajyer Sürücüler Kendimizi Tanıma Eğitim Tartışma Videosu
3) Sürücü Sağlığı, İnsan Faktörü. Yorgunluk ve Algılama Sürücü sağlığının önemi. Algılama zamanı. 1.Quiz 13 EKİM Pazar
4) Kaza Anı- Kaza yeri önlemler. Kaza da İlk Yardım Kaza Yeri Videosu ve Tartışma 2.Quiz: 20 Ekim Pazar
5) Araç Bakımı- Göstergeler-Lastikler- Direksiyon ve Fren sistemi-Aydınlatma- Periyodik Bakımlar Sürücünün araç hakkında Bilmesi gerekenler. 3.Quiz: 27 Ekim Pazar
5) Araç Bakımı- Göstergeler-Lastikler- Direksiyon ve Fren sistemi-Aydınlatma- Periyodik Bakımlar Sürücünün araç hakkında Bilmesi gerekenler. 3.Quiz: 27 Ekim Pazar
6) Hız -Araç Geçme ve Virajlar Araç geçme Videosu ve Tartışma . 4.Quiz 3 Kasım Pazar
7) Kavşaklar- Asli Kusur 5 Quiz 10 Kasım Pazar Kaza Videosu ve Tartışma
8) Gece Sürüşü- Kaygan Yol- (Karlı ve yağışlı hava)- Sıcak hava. Değişik hava ve Yol şartları Ve Gece sürüşü 6.Quiz 17 Kasım Pazar
9) Diğer Sürücülerin Yaratacağı Tehlikeler Kazaya neden olabilecek diğer sürücüler ve faktörler. 7.Quiz 24 Kasım Pazar
10) Arazide araç Kullanmak (Off Road) Araçları Arazi Araçlarını Tanıma 8.Quiz 1 Aralık Pazar
11) Motosikletler ve Sürüş Güvenliği Motosiklet Araçlarını Tanıma 9.Quiz 8 Aralık Pazar
12) Büyük Araçlar- SRC belgeleri-Otobüs -Kamyonlar Yolları Paylaştığımız Büyük Araçlar. Kara yolu Yük ve Yolcu Taşımacılığı 10.Quiz 15 Aralık Pazar
13) Trafikte Yol Güvenliği Özet DENEME SINAVI Tartışma Videosu
14) Trafik Hukuku- Belgeler-Yurt dışında araç kullanma. Final Sınavı Hazırlık Eksik Derslerin Tamamlanması Tartışma Videosu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Trafik levha ve kurallarını ilgili web sayfası veya kitaplarından bakabilirsiniz.
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi web sayfası.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 5
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. 2
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler