Menschen A2.2 kitabının okutulan 12 ünitesi ile öğrenci yabancı dil öğrenme tecrübelerinden bahsetme, sevinç ifade etme, gazete haberleri, kullanım kılavuzları okuma, televizyon alışkanlıkları hakkında konuşma, otel rezervasyonu, yol tarifi yapabilme, seyahat alışkanlıkları ve hava durumu hakkında konuşma, birini ikna etme, önerilere cevap verme, ilgi ve ilgisizliği ifade etme, bir şeyi tarif etme, betimleme, kullanım kılavuzu anlama, bir konu hakkında memnuniyet ve memnuniyetsizlik belirtme ve mutluluk ve hayal kırıklığı ifade etme gibi konularda A2.2 seviyesine uygun, giderek zorlaşan cümle yapılarını tanıyacak, anlayacak, bu cümleler için gerekli dilbilgisi kurallarını öğrenecek, bu cümlelerle diyalog kurabilme becerisini geliştirecektir.
Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A2.1 seviyesinde atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir.
Öğrenciler Almanca A1 ve A2.1’ den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Öğrenme: Dil Öğrenme tecrübelerinden bahsetme, Yabancı Dil Öğrenme metodları
als bağlacı
|
Ünite 13, Kelime Listesi |
2) |
Posta ve Telekomünikasyon: Sevinç ifade etme, Gazete haberleri, Kullanım Klavuzları
Edilgenlik Passiv Präsens
|
Ünite 14, Kelime Listesi |
3) |
Medya: Televizyon Alışkanlıkları hakkında konuşma
Dativ ve Akkusativ alan fiiller, Dativ ve Akk. objelerin cümle içindeki yerleri
|
Ünite 15, Kelime Listesi |
4) |
Otelde: Otel Rezervasyonu, Yol Tarifi
Dolaylı soru ob, wie lange,Yer belirten edatlar,gegenüber, an.. vorbei, durch
|
Ünite 16, Kelime Listesi |
5) |
Seyahat ve Trafik: Seyahat Alışkanlıkları hakkında konuşma,yorum yapma,Seyahat boyunca İnternet günlüğü
Yer belirten edatlar,am Meer, ans Meer
|
Ünite 17, Kelime Listesi |
6) |
QUİZ 1, Genel Tekrar |
|
7) |
Hava Durumu ve İklim: Hava Durumu hakkında konuşma
Edatlı fiiller, dönüşlü fiiller ve onlara ait soru kalıpları worauf, womit, worüber
|
Ünite 18, Kelime Listesi |
8) |
VİZE |
|
9) |
Kültürel Etkinlikler: Birini ikna etme, Önerilere cevap verme
Yer belirten edatlar;Woher, vom/ aus dem..
|
Ünite 19, Kelime Listesi |
10) |
Kitaplar ve Basın: İlgi ve ilgisizliği ifade etme
Yardımcı fiillerin Präteritum halleri; wollte, konnte, durfte
|
Ünite 20, Kelime Listesi |
11) |
Devlet ve İdare: Bir şeyi tarif etme, betimleme,Tarif talep etme
Çekim alan soru kelimesi
welch- (hangi)
dies- (bu, şu zamirleri )
der, die, das
lassen ile fiil kullanımı
|
Ünite 21, Kelime Listesi |
12) |
Ulaşım ve Trafik: Kullanım Klavuzu okuma, Bir şeyi açıklama
Bağlaçlar; bis, seit, seitdem |
Ünite 22, Kelime Listesi |
13) |
Mesleki Eğitim ve Meslekler: Memnuniyet ve Memnuniyetsizlik ifade etme
Relativsatz ve zamirleri,(Nominativ ve Akkusativ’de)
|
Ünite 23, Kelime Listesi |
14) |
Yurtdışında Çalışma: Mutluluk ve Hayal Kırıklığı ifade etme
Präteritum (geçmiş zamanın bir türü) kam, sagte
|
Ünite 24, Kelime Listesi |
15) |
QUİZ 2, Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
1 |
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
5 |
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
1 |
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
2 |
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
|
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
|
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
|
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
|
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
|
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
|
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
|
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
|
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
|
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
|
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
|
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
|
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
|
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|