İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0435 | Almanca III | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SENA MİRKELAM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Avrupa Ortak Dil Kriterlerine göre belirlenen Almanca A 2.1 Seviyesine göre hazırlanmıştır. Bu derste Hueber yayınevinin Habersack, Pude ve Specht tarafından hazırlanan Menschen kitabının 1-12 üniteleri okutulmaktadır. Okutulan 12 üniteyle hedeflenen, A 2.1 seviyesinde dilbilgisi kurallarının ediniminin yanı sıra Almanca A 1.1 ve A1.2 seviyesinde alınmış olan temelin üzerine gerek günlük hayatın akışı için gerekse özel bir konunun ele alındığı durumlarda kişiye kendini ifade etme, gerekli cümleleri anlayabilme ve kurabilme becerilerini kazandırmaktır. Öğrencilere bu dersin veriliş amacı, alınmış olan Almanca A 1 temeli üzerine gündelik hayatta veya özel bir konuda karşılaşacakları durumlarda A 2.1 seviyesine uygun cümle yapılarını, kalıpları anlamak ve kullanmak, bu cümle yapılarıyla doğru diyaloglar kurmalarına yardımcı olmak olduğu için, iletişim ağırlıklı bir dil öğretimi temel alınacaktır. Bu ders Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre yabancı dil öğreniminde hedeflenen dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci bu dersin sonunda meslekler, ev, mobilya, gezilen turistik yerler, beslenme, spor hakkında konuşabilecek, değerlendirme yapabilecek, başkalarıyla planlama yapabilecek, randevu kararlaştırabilecek, erteleyebilecek veya iptal edebilecek, önerilerde ve tavsiyede bulunabilecek, istek ve tercihlerinin ifade edebilecek, üzüntü, endişe, umut, şaşkınlık ifade edebilecek, restoranda sipariş verip, reklamasyonda bulunabilecek, bir konuyla ilgili önemi dile getirebilecek, bir şey rica edebilecek, tebrik ve teşekkürlerini dile getirebilecek ve karşılaştırma yapabilecektir. A 2.1 seviyesine uygun cümlelerle diyaloglar kurabilecek ve iletişim sağlayabilecektir. |
Menschen A 2.1 kitabının okutulan 12 ünitesi ile meslekler, evler ve mobilya hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma, önerilerde bulunma, bir şeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme, turistlere yönelik reklam broşürleri okuma, alışveriş yapma, başkalarıyla birlikte bir şey planlama, gezilen yerleri anlatma, bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma, tavsiyede bulunma, birine danışma, beslenme, spor, üzüntü, endişe ve umut ifade etme, bir konunun önemini ifade etme, restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma, bir şey rica etme, bir şey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme, şaşkınlık ifade etme ve karşılaştırma yapma gibi konularda A 2.1 seviyesine uygun cümle yapıları, gerekli dilbilgisi kuralları ve günlük konuşma dilinden örnekler işlenecektir. Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A1.1 ve A1.2’de atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir. Öğrenciler Almanca A 1’den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meslekler ve Aile: Meslekler hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma İyelik zamirleri,unser, euer,Perfekt Präteritum Tekrarı | Ünite 1, Kelime Listesi |
2) | Ev, Mobilya: Ev Döşeme hakkında konuşma, önerilerde bulunma Değişken edatlar: ( Dativ Akkusativ) ve fiilleri | Ünite 2, Kelime Listesi |
3) | Turizm: Birşeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme,Turistlere yönelik reklam bröşürleri okuma Fiilden isim türevi; -er ve –ung ekleri | Ünite 3, Kelime Listesi |
4) | Alışveriş: Alışveriş yapma, tercihler hakkında konuşma Belirsiz Artikelde Sıfat Çekimi | Ünite 4 Kelime Listesi |
5) | Şehir Turu: Başkalarıyla birlikte birşey planlama, görülen yerleri anlatma Belirli Artikelde Sıfat Çekimi | Ünite 5, Kelime Listesi |
6) | Genel Tekrar QUIZ 1 | |
7) | En Sevdiğim Etkinlik: Bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma, Zaman zarfları; über, von…an | Ünite 6, Kelime Listesi |
8) | VİZE | |
9) | Spor ve Fitness: Tavsiyede bulunma, bir konuda başka birine danışma, Beslenme ve Spor planları Zaman zarfı zwischen Zaman zarfı: montags Konjunktiv II: könnte , sollte | Ünite 7, Kelime Listesi |
10) | Sağlık ve Hastalık: Üzüntü, Endişe ve Umut ifade etme weil, deshalb bağlaçları | Ünite 8, Kelime Listesi |
11) | İş Hayatı: Bir konunun önemini ifade etme Sıfır Artikelde Sıfat çekimi | Ünite 9, Kelime Listesi |
12) | Restoranda: Restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma,Birşey rica etme ve ödeme yapma dass bağlacı | Ünite 10, Kelime Listesi |
13) | Firma Portresi: Birşey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme Dönüşlü fiiller;sich interessieren, sich freuen, sich entscheiden.. | Ünite 11, Kelime Listesi |
14) | Beslenme: Röportajlar,Şaşkınlık ifade etme,Karşılaştırma yapma wenn bağlacı | Ünite 12, Kelime Listesi |
15) | Genel Tekrar, QUIZ 2 | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Menschen A2.1 KURSBUCH, Habersack, Pude, Specht, Hueber Verlag, 2013, Ismaning Menschen A2.1, ARBEITSBUCH, Breitsameter, Glas-Peters, Pude, Hueber Verlag, 2013, Ismaning |
Diğer Kaynaklar: | Derste (sınıfta) dağıtılacak ekstra materyaller, alıştırmalar vs. Itslearning üzerinden öğrenciye ulaştırılacak olan çeşitli web siteleri, bağlantılar, materyaller, testler, alıştırmalar vs. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |