| EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
| Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| EDT6108 | Uzaktan Eğitim: Kuramlar, Araştırma ve Uygulama | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı; uzaktan eğitimin kavramsal çerçevesi, alanda yapılan araştırmalar ve dünyadaki önemli uygulamalar hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmaları konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki yeterlikleri kazanmaları beklenmektedir: 01. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilme 02. Uzaktan eğitimin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilme 03. Uzaktan eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesini özetleyebilme 04. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili başlıca kuramları açımlayabilme 05. Uzaktan eğitim sistemlerinin temel bileşenlerini betimleyebilme 06. Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojileri açıklayabilme 07. Açık ve uzaktan öğrenmenin tasarımına ilişkin ilkeleri ayrıntılandırabilme 08. Uzaktan eğitimin yönetim ve örgütlenme modellerini betimleyebilme 09. Değişik ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamalarını karşılaştırabilme 10. Uzaktan eğitimde öğrenci ve eğitimci rollerini açıklayabilme 11. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili araştırmaları değerlendirebilme 12. Uzaktan eğitim alanındaki güncel gelişme ve eğilimleri tartışabilme |
| Giriş ve temel kavramlar Uzaktan eğitimin güçlü ve zayıf yönleri Uzaktan eğitimin dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi Uzaktan eğitimle ilgili kuramlar Uzaktan eğitim sistemlerinin temel bileşenleri Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler Arasınav Açık ve uzaktan öğrenmenin tasarımı Uzaktan eğitimde yönetim ve örgütlenme modelleri Değişik ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamaları Uzaktan eğitimde öğrenci ve eğitimci rolleri Açık erişimli kaynaklar ve kitlesel açık çevrimiçi dersler Uzaktan eğitimde araştırma ve geliştirme Açık ve uzaktan öğrenmede güncel tartışma ve eğilimler |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş ve temel kavramlar | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 2) | Uzaktan eğitimin üstün ve zayıf yönleri | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 3) | Uzaktan eğitimin tarihçesi | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 4) | Uzaktan eğitim kuramları | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 5) | Uzaktan eğitimin uygulama biçimleri | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 6) | Uzaktan eğitim teknolojileri | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 7) | Arasınav | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 8) | Açık ve uzaktan öğrenmenin tasarımı | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 9) | Uzaktan eğitimde yönetim ve örgüt modelleri | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 10) | Değişik ülkelerde uzaktan eğitim uygulamaları | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 11) | Uzaktan eğitimde öğrenci ve eğitimci rolleri | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 12) | Uzaktan eğitimde açık erişimli kaynaklar | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 13) | Uzaktan eğitimde araşturma ve geliştirme | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| 14) | Açık ve uzaktan öğrenmede güncel eğilimler | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| Diğer Kaynaklar: | Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge. Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth. Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge. Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 42 | % 10 |
| Ödev | 2 | % 25 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 20 | 280 |
| Ödevler | 2 | 50 | 100 |
| Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 386 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | 4 |
| 2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | 3 |
| 3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | 4 |
| 4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | 3 |
| 5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | 3 |
| 6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | 3 |
| 7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | 3 |
| 8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 4 |
| 9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
| 10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 3 |
| 11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | 4 |
| 12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 |