Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon
Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi
Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler
Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı
Ödev 1: Bir senaryo okuma
|
|
2) |
Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo
Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması
Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması
Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
Ödev 1: Bir senaryo okuma |
3) |
Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi
Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap
Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar?
Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
4) |
Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis
Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap
Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi
Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
5) |
Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi
Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap
Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
6) |
Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı
Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi
İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb.
Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç |
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
7) |
Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi
Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü
"Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi
Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır |
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç |
8) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
9) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
10) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
11) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
12) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar
|
|
13) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar |
|
14) |
Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme
Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak
Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri
Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|